Falsterbo 2011

Usch, det var inte lätt att stanna hemifrån i 9 nätter ;o

Falsterbo annars har varit roligt och lärorikt. Bland annat har jag lärt mig att de allra flesta av ryttarna är uppnosiga och sura, även om man ler och hälsar på dem när de kommer på morgonen. Till och med Angelica Augustsson som är så pass ny, var uppnosig och så överlägsen ut hela tiden. Det som väl var roligast var att Rolf-Göran som ändå har 37 GP-segrar på nacken, log och hälsade glatt varje dag eller Patrick Kittel som nog vann och var placerad i de flesta av de stora klasserna i dressyren, kom på morgonen med ett glatt leende och glada ögon och sa "God Morgon! :D". Så de lite mindre rutinerade ryttarna skryter om sina framgångar och sina segrar medans de som vunnit mest är neutrala. Visst, man ska veta om sina framgångar, utan att skryta om dem.

Vi fick iaf supergod mat och allt hela veckan, den mesta av tiden i entrén tog jag emot VIP-biljetter och sen var jag på hoppläktaren en gång. Jag lyckades också handla lite så jag gjorde slut på mina pengar:
Schockemöhle schabrak 369:-
Stalltäcke till vintern 350:-
Hästgodis 3kg 100:-
Foxfire Pälsglans 100:- + pump 20:-
Vita helskodda ridbyxor med bling på framfickorna 250:-
Träns + lädertyglar 358:-
Två par skor 100:-/st
Mamma betalade båda paren skor ;) och det var allt, annars köpte jag allt själv :)

I söndags kom vi iaf hem sent, inte förrän halv tolv hade vi städat klart stugan, lämnat mamma och hennes saker och kört till pappa så vi kunde sova. Sen vaknade vi inte förrän efter ett tag. Red Ma Cherie igår och det gick bra, hon har inte glömt ;)

Idag var hon dock en redig markatta när jag stod bredvid henne :/ Ridningen gick super och vi red utomhus för första gången. Dessutom hoppade vi för första gången över ett hinder! :D HELA FÖRTIO CENTIMETER! Det gick iaf jättebra!

Men efter skulle jag tvätta henne. För det första trängde hon mig i staketet ett par gånger, innan jag blev förbannad och puttade bort henne. Och det krävs lite envishet och kraft att tvätta den hästen. Efteråt skulle jag spraya pälsglans på henne för att smutsen inte ska sätta sig så lätt. Först springer hon runt mig och efter ett tag börjar hon stegra. Men jag tänkte "Hon måste lära sig att den inte är farlig" Så jag fortsätter spraya. Då stegrar hon sig och slår ut med frambenen mot mig och träffar min handled, och får grimskaftet in mellan frambenen så jag släppte. Tur som det var så var hon i sjukhagen så hon kom ju ingenstans. Fick iaf fatt i henne igen och slutade spraya. Istället satte jag mig på staketet och väntade tills hon kom till mig igen. När hon gjorde det så höll jag sprayflaskan i samma hand som grimskaftet framme vid huvudet på henne samtidigt som jag kände med hande över henne, för att se om hon var känslig för beröring och det var hon inte.

Tog in henne i stallet och borstade bort vattenmärken och ska sen borsta svansen. Dum som jag är tar jag ut svansen och ställer mig en bit ifrån henne = det dummaste man kan göra. Jag sprayar iaf en gång med pälsglansen i svansen och PANG så smällde det på knät. Jag släpper iaf allt jag har i händerna och går ut utanför stallet, när jag kom tillbaka från min trans, och sätter mig på en stol och håller på knät. Och på den halva minuten från smällen till att jag satt på stolen var knät dubbelt så stort på utsidan av knäskålen. Jag tänkte bara att det tog nog rätt hårt. Tar iaf av chaps, skor och strumpan och drar upp byxbenet. Och mycket riktig fick jag en rejäl smäll på korsbandet på knät:

Det ser mindre ut än vad det är. Kan jag lätt säga.

Jag måste iaf vila knät i ett par dagar, vilket betyder att hon inte blir tränad med eller uppfostrad de närmaste dagarna. Men jag funderar på att be Danne om hjälp, han är dubbelt så stor som jag och kan sätta emot lite mer. Hoppas det går...

Just nu gör iaf knät As ont. Helt knät och en bit upp på låret på utsidan. Måste byta från ridbyxorna också känner jag för det stramar åt rejält runt knät. Usch :(

Men vi hörs mer senare, känner att jag ska lägga upp ett förklarligt inlägg senare för att alla ska fatta varför jag inte bloggar 24/7 trots att jag är ledig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0