Another day just passes by.

Ja, igår jobbade jag till tre, men stannade på Enedalen till Krille slutade vid fyra. Sen stack vi hem, vilade, åt och vidare till mamma för att hämta ridbyxorna. Därefter körde vi till stallet. Jag började med att hämta in hästarna, alla som jag skulle rida och gjorde sen först iordning Ma Cherie.

Hon var superfin igår! Jag tror longeringen gjorde susen, för hon bjöd verkligen i bettet och böjde sig i båda sidorna. Jag behövde knappt använda skänklarna heller, utan hon var mjuk och fin och väldigt lyhörd. Vänstergaloppen är det fortfarande att jobba mycket med, men höger är helt fantastisk nu :)

Sen red jag Chamaro och han var jättepigg! Han var så sjukt stark igår, och drog verkligen emot hela tiden när jag galopperade. Sen hoppade vi lite och efter ett hinder landade han i vänster, men BYTADE till höger! :o Ett helt korrekt byte med både framben och bakben samtidigt :o Men det var förstås bara en engångsförteelse ;) Sen red jag ihop honom och tvingade honom att bära sig själv i den högre formen och tillslut räckte det med att jag höll i tyglarna och kunde rida tillbaka honom med sätet :)

Fashion håller på att tappa sina skor och sömmarna har blivit konstiga bak, så det fick bli benskydd i hagen tills hon är skodd :)

Nu ska jag snart till jobbet igen, jag måste bara få svar från Krille att jag blir hämtad på stationen i Tyringe, det är liiite långt att gå med mina höfter :(



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0