All day all night.

Red Fashion nu ikväll och hon var superduktig! Hon var jättepigg, och det är alltid roligt :) Tänkte försöka hålla igång henne nu, rida varje dag så hon tränar ordentligt.

Jag red iaf bara utan form och så först, hoppade lite små hinder och galopperade sen på en volt i höger varv och lirka ut vänstersidan genom att ställa ut henne. Bara lösgörande arbete på volten och red med långa tyglar, tog och lättade hela tiden och red igenom ordentligt. Sen bytade jag varv och då var det mycket lättare för henne att galoppera där. Sen när jag travade av henne sökte hon sig helt ner i marken och var så fin :)


Ma Cherie har fått en spark på insidan av ena bakbenet :( Jag som tänkte börja rida ut lite nu på henne, men hon får stå boxvila nu ett par dagar så får vi se om svullnaden går ner. Hon behöver mest bara vila ut benet. Om det inte blir bättre får vi nog penicillinkurera henne :/


Just det ja! Jag lyckades faktiskt hitta ett par stövlar som passade och som var sköna från första början! Detta är Mountain Horse Supreme High Rider:

De var mjuka och smidiga och passade både i vaden och i vristen :D
De kostar 3800:- ungefär så det kommer väl få blir när jag jobbat litta ;)
Jag tycker iaf dom är snygga (a)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0