Stissig.

Red Harboe nu ikväll. Han var lite stissig i början så han lyssnade inte alls på varken halvhalter eller skänklar. Så Jag fick ta till med hårdhandskarna och sätta på mig mina sporrar, och plötsligt var han en helt annan ponny. Han kom loss i bogen och kunde äntligen slappna av i nacken. Jag tror han har varit fast där. Enkelt att få en spänning när han slänger med huvudet så som han gör när man tar för mke i honom. Han var iaf jättefin att rida på och jag kan säga att jag växte en hel decimeter när han började arbeta genom ryggen. Gud vad han var fin idag! Han va dessutom jättefin i galoppen, rusade inte iväg utan satte sig på bakbenen och lyssnade jättebra på mina halvhalter.
Så idag var ett lyckat ridpass :)
Nu ska vi snart äta, sen kanske ska vi göra kladdkaka, om vi hinner :)


Kommentarer
Postat av: Amanda

Hej, allt bra? :) Vad fin blogg du har!! <3



Var gärna med i våran outfit tävling. Skicka in den snyggaste outfit-bilden på dig & din ponny/häst. Skicka till: [email protected]

2011-01-23 @ 22:47:40
URL: http://rilfarna.blogg.se/
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Livet som ryttare i storstan. TÄVLINGAR PÅ BLOGGEN!

gott med kladdkaka!

2011-01-24 @ 20:03:56
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0