Robin Stjernberg.

En vän till mig som jag träffade för hela 5 år sen snart ;o Shit vad tiden går!
När han var 15 och jag var elva kom jag trea i en tävling som han vann. Jag, min syster Emma och mamma tyckte han var så duktig när han sjöng Hold Me Now så Emma blev nästan kär. Hon kände också igen honom men kunde inte komma ihåg varifrån just där och då. Robin blev i alla fall överlycklig över vinsten och kramade alla som stod nära honom. Jag var en av dem ;) *status* haha!
I vilket fall som, Emma kunde verkligen inte komma till ro utan lyckades hitta Robin på Lunarstorm som var väääldigt inne då, stenåldern ni vet ;) Och där fick vi reda på att Robin skulle delta i Sommarchansen senare på sommaren nere i Malmö. Det var nästan självklart att vi skulle åka dit, fast vi åkte lite sent och körde fel i Malmö. Vi kunde verkligen inte hitta en parkeringsplats nära Pilgrimsparken alls! Så vi missade de två första bidragen men Robin missade vi såklart inte. Han kom vidare till final som skulle hållas ett par veckor senare.
Under de veckorna pratade Emma med honom på lunar och fick även studioversionen av Hold me now och en annan låt som han spelat in när han var tretton. När det var dags för finalen åkte vi TIDIGT, jag tror klockan var 1 när vi åkte hemifrån och det började 6 tror jag. Robin vann. Alltihop!
Efteråt när vi var på McDonalds på vägen hem tittade vi plötsligt ut genom fönstret och ser en människa springa mot rutan från McDriven. Det var Robin och vi gick ut och gratulerade honom nu när där inte var 1500 människor runtom honom :P
Ni kanske tycker att detta var konstigt att jag skriver så mycket om en människa som ingen vet om. Fast ni vet nog om honom ändå. Ni vet Eric Saade eller hur? Eric var med i ett band innan, called What's Up! Robin är en fjärdedel av det bandet än idag. De släppte sin första skiva 2007 och det var också då vi träffade dem för första ggn. Robin skulle ner till Sommarchansen igen och sjunga där på första deltävlingen. Vi åkte ner igen och kollade på dem. Det första de sa där var "Jag tycker vi börjar där vi slutade förra året" Publiken var helt tyst, förutom min syster som kopplade fortare än någon annan. Så hon började skrika innan Robin ens kom ut x) Pinsamt, jag vet! Jag bara stirrade på henne. Hon bara "Hon menar ROBIN!" haha, att koppla så fort x)
Då fick vi också se What's Up! in Action för första gången och träffade dem bakom scenen efter. Jag tog massor av bilder, tror ni jag kommer ihåg var de är? De ligger säkert på någon av mina miljoner bildskivor här någonstans, känns som om jag borde leta upp dem :/
What's Up! killarna var iaf helcoola och verkligen jättetrevliga. Det blev inte många ord sagda till dem men jag kommer iaf ihåg att vi redan var bakom scenen när Robin kom bak och att han lyste upp som en glödlampa vid åsynen av oss. Att sedan Ludde och Eric höll på att springa rakt på oss är en annan sak x)
Emma åkte och kollade på Robin och resten av what's up ett antal ggr den sommaren, jag hade annat att göra så jag kunde inte hänga med.
Jag visade mamma Robins Grenade-cover igår. Men inte videon utan på mobilen så hon hörde bara det. Redan efter första textraden kände hon igen rösten. "Du kommer veta vem det är i refrängen." Och mycket riktigt, när han sjöng "GRENADE for ya" sa hon "Är det ROBIN?! Gud vad han har vuxit! :o" Jag visste det, att hon skulle komma på det precis där. Det var väl ett typiskt Robinvibrato, I guess ^^, Hon trodde inte heller på mig när jag sa att det var 5 år sedan vi träffade han för första ggn. Men det är sant. 2006 Hembygdsgården i Hässleholm.
Jag har iaf knarkat den låten nu sedan de la ut den. Jag lyssnar på det alltid, tycker det är så bra!
Känns lite sådär halvkul också att säga att man känner honom, eller iaf kände. Tror inte att han skulle känt igen mig om jag så sprang rakt på honom mitt på torget i Hässleholm, det har juh som sagt gått några år :P
Här är iaf the cover, det var egentligen bara det som jag skulle skrivit här men jag kände att jag ville dela hela historien om "how I met Robin Stjernberg the first time". När han sen är riktigt känd så är det ännu roligare att säga "Jag kände han innan han blev känd" ;) Men I guess det bara är skryt eller nått. Ändå rättså kul att känna en superstar!


Hoppas att ni orkade läsa allt, det blev ett långt inlägg igen x)

Kram

Kommentarer
Postat av: Emma

Det roligaste var ändå när han tävlade i malmö,och de skulle berätta vem som vann, när de sa att personen ifråga hade allt för att bli en riktig STJÄRNA, varpå jag reste mig upp balnd flera hundra människor som satt ner och vrålade JAAAA!

2011-01-12 @ 14:56:20
URL: http://emmislin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0