Otursdag.

Skolan = Halvt okej. Inga höjdpunkter förutom på mentortiden när Belinda sa att vi skulle ta med oss korvar och sätta på grillen till övernattningen x)
Efter gick jag och Mia hem till henne så hon kunde byta kläder. Sen åt vi lite innan vi gick ner till stallet. Kom liiite sent så jag lite sent ute med pållen :P Ja, Tuna var mycket fin i början, tappade lite när vi började hoppa, men gick bättre och bättre så när vi sen hoppade en bana på 80cm var hon lydig och lugnade sig i svängarna :)
Tog ett tag för henne att lugna sig sen :P Fick trava henne länge och mycket olika vägar, serpentiner, åttor, S, volter, snett igenom, och till slut var hon fin och låg kvar i steget och sviktade i ryggen :) Bra ridpass! För min del åtminstone. Busig trillade av Patricia, och gjorde en kullerbytta över hästens huvud och landade på nacken. Men hon mådde bra efter att hon legat ner lite i ridhusspånet. Sen stannade Della på ett hinder och gick ner på knä över bommen. Moa, som redan var framme på halsen, blev knockad när Della slog upp huvudet för att komma upp så skärmen på Moas hjälm sprack. 
Var i klubbis ett tag och hade ganska kul. Jag och Mia fick rädda Moa och Cornelia en gång, från Dannes vrede. De klängde och hängde på honom och tillslut sa vi till dem, när vi såg att han spände käkmusklerna. Han är INTE rolig och vara bland när han är sur. Sen tryckte han nästan i sönder min hand. Jag sa att han kunde trycka hur mke han kunde, jag skulle ändå inte röra en min. Han tryckte också nästan allt han pallade innan han sa "Gör det inte ONT?! Du måste säga till när det börjar göra ont för annars bryter jag benen i händerna på dig och det vill jag inte :o" Jag bara "Ja, det gör väl ont då" inte för att jag kände så mke x) Haha, det fula var väl att den var helt ihopknäckt sen så jag kunde inte göra ngt med den så han fick liksom sträcka ut den igen, så hårt tryckte han xD
När alla stack sen så gjorde jag min matteläxa och städade sen i klubbis ;) 
Fick också reda på att Julia Forsbacka trillat av Chamaro ochfått åka iväg med ambulans. Hon flög med huvudet före rakt in i väggen och tummen gick ur led så den låg platt med "handryggen" och har kanske fått en hjärnskakning. Idag var alltså en riktig otursdag på StallToruns ridskola :(
Gick hem sen vid halv 9 tiden.

Nu ska jag duscha, äta och sen sova. Sov inte så bra igår natt pga revbenen, så får göra ett nytt försök idag ;)

Kram

Kommentarer
Postat av: Cherie

En fråga , hade Julia Chamaro på en hopplektion eller dressyr ? (A)

2011-01-20 @ 14:41:29
URL: http://gronsaksmuppen.blogg.se/
Postat av: Julia ;P

Hehe, allting är jätte bra förutom gipset ;)



Hade tur, men min hjälm (ny) är helt platt uppe på huvudet. Så det blir en ny likadan ;)

2011-01-22 @ 15:11:44
Postat av: Julia ;P

Mår jätte bra förutom gipset.



Och att jag nt kmr kunna rida på nårra veckor :/

2011-01-22 @ 15:30:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0