I Japan finns det pandor men alla bor på hem.

Helt random textrad men okej ^^, Kommer från Daniel Adams-Ray's låt Vitt :) Men nu till dagen. Fashion fick komma ut lite idag. Efter två dagars vila var hon ganska piggelin :P
Jag vaknade vid typ 1 idag :) Självmant för en gångs skull :P Jag gick iaf upp, tittade lite på tv, åt frukost, satt vid datan lite och gick sen in i duschen. Torkade, plattade och vågade håret efter. Sen åkte vi ner till stallet, pappa hängde med denna gången och kollade :) Hämtade grejor i klubbis och gick sen ut i stallet. Skulle ta ut Fashion ur boxen och hon högg efter mig ett antal ggr innan jag fick tag i henne. Hon var riktigt nära att bita mig i axeln en gång ;o När jag väl fick tag i henne tog jag ut henne i gången och spände upp henne. Tog av täckena och borstade henne. Lindade med mörkblå lindor, blev skitsnyggt! Hittade sen ett blått schabrak på hyllan som var dressyr så jag bytade schabrak på sadeln och lade sedan på det. Tog hjälmen och vantarna från elementet och tränsade henne. gick upp i lilla ridhuset, knackade och gick in. Spände och satt upp och skrittade fram. Skrittade ett ganska bra tag och skulle sen börja trava. Så jag skänklade henne och började trava, sen kände hon att jag hade sporrarna på mig så hon sparkade i väggen så det sjäng om det. Provade att trava lite till, utan att röra henne med skänklarna och det gick bra, men när jag sen skulle fatta galopp så la jag bak ytterskänkeln och tryckte, men sporren rörde inte henne, utan det var överskänkeln jag använde, och ändå så sköt hon mig nästan ur sadeln. Så jag plockade av sporrarna igen och visade att jag inte hade dem på mig. Försökte fatta galopp igen och då gjorde hon likadant men fattade direkt efter :) Galopperade henne rättså mke, för att få henne att släppa. Hon tycker inte riktigt om att gå längs väggarna i lilla, där går hon mycket hellre på volt. Det stod ett litet mini hinder mitt på medellinjen, på x. Så jag red över det och bytade galopp för att det är mycket lättare att byta till vänster än att fatta vänstergaloppen. Efter ett tag kom Angelica och skulle rida. Jag travade Fashion just då och när hon kommit upp red jag lite mer galopp. Så Fashion höll på att galoppera rakt över en sockerbit där inne så jag skrek "Sockerbit!" Och precis efter kom det en vägg som hon gick rakt emot och då skrek jag "Sväng!" Och tryckte henne med ytterskänkeln så hon svängde. Angelica bara "Det är bra att du berättar för hästen vad den ska göra!" :P Haha!
Senare så travade jag längs långsidan och skulle sen samla ihop henne inför kortsidan så jag gjorde en halvhalt men Fashion liksom fastnade i den och stod nästintill still innan hon började skritta trots att jag skänklade henne. Så jag tog tyglarna i ena handen och petade henne med spöt på bakdelen och Tjoff så sparkade vi igen x) Då hör jag ett skratt bakom mig, och där kom Angelica skrittandes. Hon bara "Ja, där är humör i henne iaf!" Jag bara "Aafan! Hon är värre än ngn annan. Skänklar man och håller i henne samtidigt i början så stannar hon x)" Så det krävs en viss teknik för att kunna rida den pållen och för att kunna hantera henne. Man måste vara riktigt försiktig men ändå styra henne med en fast hand :) Ja, skrittade av henne sen iaf och tog in henne i stallet. Hon var inte så svettig så jag lade ett fleecetäcke och sen ett fodrat vintertäcke utanpå och släppte in henne i boxen. Strödde sen hon henne och gick in i klubbis och lämnade grejorna. Sen åkte jag och pappa ner till byn så jag kunde handla och betala tillbaks min skuld. Så nu sitter jag här med Tutti Frutti Rings och Marabou, samt halstabletter x) Jag har två filmer på g, så nu ska jag sluta skriva och börja titta på dem istället :D

Kram Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0