Historien upprepar sig och slutar alltid likadant.

Sorry för att jag inte kunde skriva något inlägg igår, blogg.se hade tekniska problem och man kunde inte ens logga in :s
Men igår var det juh tävling! Tuna var först, men när jag skulle påbörja framridningen så hade precis Chamaro hoppat runder utanför lilla ridhuset och även inne i ridhuset, så Tuna var lite uppspelt så hon hoppade också runder. Jag fick sedan reda på att Danne faktiskt hade trillat av Chamaro och hade ganska ont i sin vänstra höft. Men när jag väl kom in i ridhuset och började trava fram lugnade hon sig.
Hoppade 80cm två runder, eftersom det bara var en träningstävling så fick man hoppa om, så man klarade det ;) Så Första rundan hoppade hon bra till och med fyran, sen fick jag inte henne att ta halvhalterna så hon hoppade av flackt och slog ner översta bommen på 5an. Hon rev även 6an sen. Men andra rundan hoppade hon felfritt, så rosett!
Fashion var lite dum när jag skulle rida fram, men jag brydde mig inte så mycket, så trots hennes små krumsprång och bocksprång, red jag ändå henne bara framåt. Hon snubblade ett antal ggr på framhoppningen, så jag skrittade henne lite, hade ridit fram henne ganska hårt så. Sen kom jag in på hoppbanan och hoppade 80 cm en gång, då rev hon 6an för hon låg lite på bogarna. Så jag hoppade bara om det hindret och lyfte upp henne och då hoppade hon bra :) 
På 90 cm sen hoppade hon verkligen jättebra! Men hon va inte med på att hinderna var höjda så hon slog ner översta bommen på första hindret -.-' Men resten av banan hoppade hon så bra! Jag är verkligen nöjd med henne, för jag har inte ridit henne på typ tre veckor och hon har inte tränat hoppning sen i december! Mycket nöjd, är jag ;)

Idag ska jag skriva grejs om geografin, I-lands-/U-landsstäder: skillnader och likheter. Har riktigt svårt, för jag har valt Sydney i Australien och Antananarivo på Madagaskar -.-
Så det är väl bara att sätta igång! 
Imorgon är det skola igen. Jag kan säga att jag numera hatar att gå till skolan, känner ingen anledning till att gå dit. Jag blir bara så fruktansvärt trött pga tre personer. Innan ville jag gå till skolan, träffa kompisar och så, men nu är det en annan sak. Energitjuvar..

Jaja, Ha en bra söndagseftermiddag! 

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0