Feels like home to me.

Idag var det egentligen inte meningen att jag skulle rida. Det blev två ridpass istället x) Det första på Della och det andra på Harboe ;)
Mamma väckte mig igen, genom att ringa x) Det märks att det är jullov x) I vilket fall som helst så pallrade jag mig upp och åt frukost. Strax efter klädde jag på mig ytterkläder och gick ner till stallet. Jag fick pulsa igenom snö upp till knäna med dessutom en hård yta på. Tog ett tag :P När jag äntligen anlände gick jag in i ridhuset och kollade när först Danne red Loppan och därefter Susanne. Det gick bra för båda, Susanne har inte ridit henne innan så det gick bra för att vara första gången. Mamma red på Della under tiden och torun och Andy anlände. Stod och pratade med Torun på läktaren och en gång när mamma red förbi oss frågade jag om jag skulle hoppa igenom henne någon dag. Så Torun sa att jag kunde göra det nu om jag ville. Så jag gick ner i klubbis och bytade skor och tog av överdragsbyxorna. Tog hjälmen, spö och sporrar och gick in i ridhuset igen. Satte upp tre hinder, ett sockerbits hinder, ett rätupp och en oxer. Red henne lite i trav och galopp och började sen hoppa fram. Hon stannade faktiskt på det första hindret! :O Red emot det igen och då hoppade hon. Hoppade i båda varven och i både galopp och trav. Tog sen räcket ett par ggr, som då låg på 70 cm, och bad sen mamma höja det upp till typ 85 cm. Red sen emot det och höll ihop henne samtidigt som jag höll skänklarna om henne så hon var ihop och inte så flack, hon hoppar bättre med ryggen då. Och sen gav jag henne mycket eftergift och då hoppade hon jättebra igenom ryggen. Hoppade räcket i båda varven och skrittade sen lite innan jag hoppade oxern. Den hoppade hon bra, men slog i lite första gången och landade i fel galopp, mitt fel! Jag gav henne för lite frihet över hindret och hade för lågt grundtempo. Red emot det igen i liiiite högre tempo men ändå ihop henne och gav henne mycket eftergift. Då hoppade hon jättefint och dessutom genom ryggen för det kändes :) Bytade varv och hoppade den där också. Skrittade sen lite grann och bad mamma och Busig att bredda oxern lite. Kom sedan på en liten omhoppningsbana, mest för att det sjukt roligt att rida omhoppning på ponny :P Så jag använde mig mycket av Carros råd om att hålla skänklarna intill hela tiden och inte släppa. Så red först snäv sväng till oxern och hoppade det snett, hon hoppade direkt, rakt fram och därefter helt om och på räcket, men där kom jag för snett och hade för lite ytterskänkel så där smet hon lite. Gjorde samma sväng igen och det blev samma sak. Tog ut svängen lite och då hoppade hon jättebra. Jag tror att min storhästridning har tagit bort min omhoppningskänsla lite och idag när jag red Della fick jag tillbaks den. Nu tror jag det kommer gå bättre på tävlingar med Romero :) Jag red sen ett "ärevarv" i galopp och gasade på lite på långsidan bara för att det är så kul :P När jag sen skrittade av henne så kände jag att jag hör hemma där. Därav dagens rubrik. Jag kände mig hemma igen :') Asså, det är över 1 år sen nu. Jag borde inte känna så :/ Jag hör inte hemma på någon storhäst än, jag har fortfarande tre år kvar på ponny och jag borde ta vara på den tiden. Jag är femton år och tävlar redan storhäst, det känns inte rätt :o Jag vill hitta en ponny igen, en ponny att leka med, en ponny att tävla med :( Visst är det kul att rida storhäst, men ponnytiden är ändå det roligaste i en ryttares karriär. Jag måste hitta en ponny, det bara är så.
In med henne och upp i cafeterian. Satt där och snackade med Torun, Danne, mamma och Andy och Busig. Och efter ett tag kom min fru :D Vi hade jättekul däruppe. Pratade, skrattade, lekte, lyssnade på musik, helttrevligt! Haha dagens dialog får väl bli denna x)
Jag - *tar mammas kaka*
Mamma - Det där var min kaka!
Jag - Ja, synd.
Danne - Va nu snäll mot din mamma!
Jag - Vrf lägger du dig i, det var väl inte din kaka jag tog?!
Danne - Nej, men jag fightar för den sidan nu. 
Jag - Jag väljer aldrig sida. Förutom om det finns en sida som är Mot Danne och en som är För Danne, då väljer jag Mot Danne.
Danne - Jadu, det är ömsesidigt isåfall.

haha, vi är kassa. Jag hämtade iaf en ny kaka till mamma sen så hon blev nöjd och Danne blev nöjd. Eller nått. Han blir aldrig nöjd :P haha!
Efter ett tag gick vi iaf ner i stallet. Danne tog ut och longerade Chamaro, Mia tog ut och red Calorie och jag gjorde vid Harboe för han behövde lite motion. Så jag tog ut i ridhuset, skrittade ett bra tag för att känna hur han kändes. Han va lite spänd i början men när han kände att jag var lugn och satt med stadig hand så slappnade han av och gick i lägre form. Han arbetade till och med med ryggen! När jag sen galopperade så satt jag bara lugnt och ställde honom på volten och satt avslappnat i sadeln och helt plötsligt längde han ut sin stötiga galopp till en lång gungstolsliknande galopp. Han gick i form även här och arbetade och kändes mycket fin. När jag ridit igenom honom bad jag mamma komma in i ridhuset så hon kunde sänka hindret som stod där. Travade på det första gången och då stannade han som vanligt. Men istället för att trava eller galoppera därifrån med hård hand, skrittade jag lugnt runt och när jag sen var ställd mot hindret igen skänklade jag honom och då hoppade han utan problem över. Och istället för att rycka tillbaka handen efter så han började skaka på huvudet så tog jag mjukt tillbaka handen och han kände plötsligt mer självförtroende. Red emot det igen och då hoppade han direkt! La upp det till ett räcke(det var ett kryss) och hoppade det med. Nu hoppade han genom ryggen och med bra benteknik. Det är sjukt vad lite eftergift kan göra alltså!
In med han i stallet. La på han ett annat täcke än det rosa för det passar inte riktigt :/ Så han fick ett blått istället som låg helt perfa på han!
In i klubbis ett tag sen och värmde oss. Sen kom pappa och hämtade mig så jag kunde komma hem och fixa mig lite. Bytade kläder och fixade håret, mer pallade jag inte. Vi skulle juh trots allt bara hem till Emma. Åt jättegod mat hos Emma, så credit till henne för det! Hade inte ätit heller på 7 h så jag åt rätt mke x) Axel pratade hela tiden, han är för go! Sen spelade vi några rundor Buzz och skulle sen sätta ihop Wii som de inte haft upp sedan de flyttade xD Så vi hittade typ inga delar, jag och Henke då. Det hela slutade med att Emma fick leta upp allt, eftersom det var hon som slängt ner allt i lådorna :P Hittade allt och började spela. Spelade först bowling men sen slutade kontrollerna att fungera för batterierna var slut x) Så när Henke bytat och kollat säkert tjugo batterier som alla var kassa så till slut snodde han batterierna från dvdkontrollen x) Sen spelade vi svärdfäktning och vi hade så jävla kul. det var sjukt kul xD Vid tolvslaget gick vi ut för att titta lite men gick in efter dryga fem minuter då Smilla höll på att hyperventilera av rädsla :( Hon fick halv panik av det, verkligen! Stackars lilla vovven :( Så vi stod i fönstret där inne istället och såg faktiskt stallet 2000krstårta ;o Liksom, palla smälla av 2000 spänn rakt upp i luften som är över på 1 minut :s Ja, så sen spelade vi Wii i typ två timmar till och åkte sedan hem vid tvåtiden :) 
Nu ska jag sova :P Ha det underbart! 
Och just de! Gott Nytt ÅR!

Kram Linnea

Kommentarer
Postat av: Fru <3

Kommer du ihåg allt så detaljerat ;o du och ditt minne! <3

2011-01-01 @ 12:21:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0