Två helt underbara pass!

Red två hästar idag, Miss Saigon och New Fashion :)
Först New Fashion: 
Humör: Halvbra, ganska sur men inte så farligt.
Outfit: Marinblått schabrak, ljusblå/silvrig passpoal, fårskinnspadd och marinblå lindor. 
Gren: Dressyr
Ridpasset: Jättebra! Red själv inne i stora, eller ja, där var några till men inga som var ivägen. Hon var ganska sur i början, de fem första minuterna men gav sig ganska fort när hon fattade att jag inte skojade. Jag har lårt mig när jag ska ryta till när hon börjar gå emot och hon fattar att det inte är lönt att göra ngt, för jag sitter ändå klistrad i sadeln och ger mig inte. Hon gjorde iaf skitfina byten, bytte helt och hållet direkt utan att hamna efter med bakbenen. Och svinsnygga skänkelvikningar på snett igenom i hela ridhuset och fina avsaktningar utan att kasta sig i väg. Jag var nöjd efter bara 30 min så jag travade av henne sen och skrittade av henne :)

Fiiiina Fashion idag :)♥

Miss Saigon:
Humör: Pigg och glad!
Outfit: Brunt schabrak med guldig passpoal och vit kant, teddypad, vita Equilinelindor.
Gren: Dressyr mot hopp
Ridpasset: Svinbra! Skitfin var hon verkligen. Red fram med de vanliga övningarna, öppnor, slutor, skänkelvikningar och längningar. Bad sedan mamma lägga ut en enkel bom på marken vid medellinjen så jag kunde rida åttor. Missy var mycket lyhörd och gick i det tempot jag ville. Red mot bommen och bytte galopp över, gick galant. Sen red jag så på en åtta ett tag. Och när jag gjorde det red jag bredvid bommen i jättesamlad galopp och samtidigt som jag tog en halvhalt gav jag henne samma signaler som över bommen och hon bytade! Helt perfekt, med fram och bakben samtidigt dessutom ;o :D
Mamma fotade oss lite också :) Efter ridpasset blev mamma longerad av Torun och gjorde balansövningar på henne och det gick bra sen tog jag in henne igen och fixade henne. Stretchade sen båda frambenen och bakbenen på alla håll och kanter och det behövdes, för gud vad hon är stel i musklerna :(
Bilder kommer i ett eget inlägg ;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0