Step by step.

Ma Cherie var så duktig idag. För det första följde hon med mig när jag gick runt i boxen med henne och stod inte bara med baktassarna i mitten och trampade runt med fram. Utan nu följde hon mig runt i boxen och gick utmed väggen :) Så jag tänkte att vi får prova att går lite i stallgången sen :)
så borstade jag henne i boxen idag för stallgången var full just då. Borstade också igenom manen, vilket gjorde att hon såg mycket mer välvårdad ut. Sen borstade jag mycket med piggen för att få bort den värsta smutsen lite mer och provade även att lyfta ett ben. Allt gick bra! Vi kom också på ett nytt smeknamn; Twister, pga alla hennes virvlar i pälsen :)
Sen kom Danne och ställde Chamaro i gången -.- Jag som precis tänkte gå där!! Men iaf. Chamaro stod ganska nära den andra väggen och var inte ivägen för oss. Så vi provade. Jag knäppte fast ett grimskaft i grimman och började gå och Twister gick med bredvid mig. Med löst hängande grimskaft närmade vi oss dörren och när jag tog ett steg ut i stallgången tvekade hon i en hundradels sekund innan hon gick med mig ut. Jag berömde jättemycket och gick bort till Loppans box i slutet av stallgången (ca 5m bort) och vände där och gick tillbaka till boxen :D Och där inne klappade jag henne jättemycket och knäppte loss grimskaftet. Sen packade jag lite hö till henne till kvällen men kvälljouren visste inte att hon skulle ha den så hon hade redan lagt in hö, så hon får ha det imorgon bitti istället.


Årsmöte idag på ridklubben. No comment, om vi säger så.

Skolan idag. Mattelektionsdialogen var bäst!
Birger - Slå upp tal 5022
My - Vilken sida?
Birger - Tal 5022
My - 522 eller va?
Jag, Belinda och Birger - TAL FEMTIOTJUGOTVÅ!
My - Jaha, sida 214 var det på.
Vi - O.o

Inget mer roligt, förutom att Robert sprang rakt in i en dörr med en hjälm på huvudet -.-' Dumbass.

Imorgon blir det nog hoppträningen med Romero och sen mer hantering med Ma Cherie :D





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0