Han är min superduperkille #1!

Chamaro då alltså. Han är verkligen superduper ;) Han är inte som alla andra, han har nått speciellt.
Jag skulle egentligen tränat NH med Harboe idag men det blev försent och sen skulle Torun ha två lektioner så det blev inget :/ Jag red Chamme istället, Danne frågade mig (y)
Han var väldigt igenomriden, Danne hade ridit igår. Han kröp inte ihop alls från början utan han bar sig själv i en lite högre form och gick på med långa steg i traven. Provade några längningar och de blev gaaanska bra, han tycker inte riktigt om att länga sig så mycket och samtidigt gå i form :P
I galoppen sen så red jag ett helvarv i varje varv i lite slappare form, längde längs långsidorna och stod upp i stigbyglarna. Sen saktade jag av till trav, satte mig ner och plockade ihop honom och gav honom sedan en ordentlig galoppfattning och då var han jättefin :)
Tränade mest halvhalter, upplyftningar, igångsättningar, halter, övergångar och åttvolter sen. Han var jättefin i åttvolten i galopp. Han tycker bara det är lite jobbigt att hålla in ytterbogen i högervarvet så han behöver jäääättemycekt stöd på yttertygel och ytterskänkel där.
Efter jag ridit och skrittat av tog jag in honom i stallet. Ställde honom i gången och tänkte bara prova om han litade på mig. Så jag spände upp tränset och lät honom stå där med tränset. Tog av sadel och lindor utan att spänna fast honom. Överallt stod det tuggande hästar och han visste att det låg mat i boxen. Dessutom var stalldörren helt öppen utåt. Ändå stod han kvar. Gick sedan bort och hämtade hans fleecetäcke vid boxen, la på det. Tog av tränset helt och han stod helt stilla hela tiden. Satte på grimman och knäppte den och sa "Så." Och då vände han om och gick raka vägen bort till sin box :') Han är nog den mest hanterade hästen på hela ridskolan!
Sen tog jag in sadel och träns och sköljde bettet, hans boxdörr stod fortfarande öppen men han gick inte ut. Sen lindade jag ihop lindorna och stängde inte boxdörren förrän jag hörde att de andra kom tillbaka från lektionen :)
Han är min superduperkille number one. Han är den som jag gillar mest ♥






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0