Duuuuktig pålle :)

Jaoo, hade morgonjour imorse igen så jag var där vid halv 9 och fodrade. Mamma kom när jag fodrat hela utestallet. Sen fixade vi allt, fodrade, slängde ut hästar och mockade. Sen lyckades jag lura ut Ma Cherie i gången genom att backa ut henne :P Hon ville inte gå ut framifrån för hon är jue inte ledvan så jag körde på ren instinkt och backade ut hästen istället :D Sen borstade jag henne och klippte svansen ca 1 dm för den släpade i marken -.- Fin blev hon iaf i pälsen :D Men hon har en lite rolig virvel. För den virveln som vanligtvis sitter i flanken sitter ca 15 cm längre fram på sidan, men hon har ingen i flanken? x) Lite jobbigt att borsta men det har jag faktiskt inte sett innan :o
Söt var hon iaf :)

Lite mer rättvis bilder :)
Men denna är juh bara för söt!

Lilla lurviga sötnosen :D


Chamaro gick också helt okej, red honom i en ganska hög form, han börjar ta sig som in i nu! Sjukt fin var han när jag red fram. Fast när vi skulle hoppa serien bad jag mamma lägga bommarna i mitten till sidan så jag kunde hoppa de tre hinderna bara. Men Chamaro brukade inte allvar och lyssnade inte på mina halvhalter då, kan va för att han inte hoppat på länge :) Men iaf så la vi till bommarna och GUD vad han fick tänka! Han blev helt trött, mentalt, utav det x) Hade först höga kryss men höjde sen till 80 cm räcken ist och hoppade bra gjorde han. Hamnade lite på bogarna och landade hela tiden i fel galopp men när han hade hoppat en så lång serie för första ggn tyckte jag att han kunde få det :)
Sen hoppade jag ett upp höjt räcke, mest för att se hur pass mycket bättre han blivit. Och visst han har blivit bättre! 1.05 hoppade han idag utan ansträngning, ngt han inte kunnat göra i somras :) Låter kanske lite för en så stor häst (1.77 i mkh) men om man sett honom irl, så förstår man nog :P När jag gasade på honom lite var han till och med högt över, och han hoppade med ryggen. Om jag sedan kortade ihop honom så kom han nära och hoppade av sent, så han är inte riktigt fullt så musklad till att hålla ett kort långsamt tempo och samtidigt hoppa :/ Men det kommer!
Mer har jag inte gjort idag. Imorgon är det skola men helst hade jag varit i stallet med Ma Cherie ♥





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0