Another chapter in the book.

Idag följde jag med Ange hem :) Jag hade inte sett hennes stall så mycket innan men nu fick jag se det irl. Vi gick in och åt lite, knaprade lite godis och satt ett tag efter träningen. Sen gick vi ut i stallet igen för vi skulle skritta en runda på Jack och Wanessa. Så tog vi ut träns och sadlar och sånt i stallet först och gick sen och hämtade hästarna. Jag var först lite avvikande men sen sträckte jag fram handen och då tryckte han mulen i den och när jag skulle koppla grimskaftet i grimman så stod han helt still även om jag gick jättenära honom och tryckte sig mot bröstkorgen på mig :') ♥ Han kände igen mig.
Så in i stallet, och vi skrattade rättså rejält åt Jack. Han stod lös och skulle tvunget vara på allt där var att vara på så han höll först på att käka upp en kam? Han bara snappade åt sig den och så fick han in hela i munnen, men märkte sen att den inte var ätbar så han spottade ut den igen x) Sen försökte han käka upp kraftfodermåttet och sen lyckades han få tag i godispåsen och skakade med den för att få ut godis och när inte det gick skulle han käka upp hela påsen :P 
Vi skrittade iaf, eller ja, så mycket skritt som det blev x) Jack var ganska taggad, så jag fick jobba ganska hårt för att få honom i en låg avslappnad form och att SKRITTA, för han taktade bara. Sen gick det tillslut och så slappnade han av ett tag, tills vi vände och var på väg hem. Då var det ganska meningslöst att försöka få honom att skritta. Så det blev mest taktande och travande idag :P
När vi sedan kom tillbaka släppte vi ut dem i hagen och fixade stallet. Anette kom ut och vägde höet, jag fotade hästarna lite i hagen. Fick lite lyckade bilder, tänkte fixa dem sen när jag kom hem till mamma och sen lägga upp dem här och på bilddagboken :) 
Jag och Ange åkte sen och släppte in lite hästar hos en kompis till Ange. Det var ganska invecklat, grimma på, grimma av, han ska va där, hon ska va där, han ska ha mat först, och sen skulle alla hämtas i en speciell ordning. Så först han, sen hon och därefter han och sen han och så vidare x) Det gick iaf bra, inga översprungna människor och inga påkörda^^
Sen skulle Anette och Ange in till Perstorp så jag fick skjuts hem också! (y) 
Detta var iaf en lyckad dag, det var ett tag sen vi träffades ordentligt, vi har typ bara träffats på anläggningen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0