All I need is you.

Skoldagen idag var ganska chill. Vi hade matteprov och det gick väl ganska bra. Hade fel på en uppgift det vet jag :/ 
Dialog från svenskan:
Belinda - Men hur kan du veta att det är en han? det kankse är en hon?
Karin - Men det är han som blev kallad idiot.
Belinda - Men det står inte att det var en han?
Evelina Å - Men eftersom det är en idiot så kan man liksom ta för givet att det var en han. Vi kan väl säga att alla idioter är killar! :D
-.-' haha xd


Musiklektionen gick ganska bra, vi kom rättså långt på vårt 'projekt' och är snart klara! (y)
Pappa hämtade mig på skolan sen. När vi kom hem så började jag på Mys nya header. Det blir rättså bra faktiskt! :)
Drog ner till stallet en runda och red Habbe babbe först. Han var jätteduktig och trots att det small och dönade i ridhustaket så behöll han sitt lugn och arbetade på bra! Jättenöjd var jag med honom :)
Sen vilade jag lite, det var kallt och jag frös. Så jag läste lite fysik men det var ganska omöjligt sen när Tobbe, Krille och Mange kom. De började bråka smått med småtjejerna och då var det omöjligt att koncentrera sig. Jaja, sen ringde Torun och undrade om jag ville rida Tuna eller Fashion som stod inne i stallet och ville bli ridna. Jag valde Tuna. Provade även mitt träns på henne och hon kan också ha det! (y) Helt underbart jue, alla hästar jag rider nästan kan ha mitt träns :D Inte fashion och Chamaro förstås men resten, Tuna, Harboe, Romero och Della har haft det nu :)
Tuna var iaf inte alls lika duktig. För det första så var hon överpigg, inte gått på tre dagar.. Så hon blev skiträdd för ridhustaket -.- Hon ville liksom inte alls nästan. Fick henna iaf att böja igenom, överböjde henne ganska rejält för att få henne på bättre tankar och hon jobbade jättebra. Dock så red jag bara i skritt och trav och gjorde massvis med övergångar för att hon skulle lyssna lite bättre på mig. Jag gjorde också halter, ryggningar och igångsättningar och när jag ridit så i ca en halvtimme så var hon jättemjuk och fin och gjorde sådana fantastiska övergångar till trav, liksom riktigt satte under sig och började med bakbenen :') Jättefin var hon. Och då ville jag inte heller förstöra det med galopp så jag travade av henne på en längre tygel och då var hon också jättefin och sökte sig framåt neråt.
Efter ridlektionen så pratade jag lite med Torun och så och GISSA vem jag ska rida på lektionen imorgon? :D Just de, Miss Saigon. Ska bli lite kul, med tanke på att det är en hopplektion :)

Imorgon har jag fysikprov... Det märks att det är sista veckan innan ett lov nu, för jag har fyra prov denna veckan. Kul! -.-





Kommentarer
Postat av: Evelina Åhlén

Hahaha :D det kan vi vll säga på ett ungefär :D eller okej, finns faktiskt idiotiska tjejer också ;P

2011-02-16 @ 15:37:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0