1.10 m!!

Kanske inte låter så mycket, men för en häst som började hopptränas på låga höjder för ett halvår sen och bara gått en 90cm klass så är hon fruktansvärt duktig. Fashion då alltså :)
Två hästar idag igen - Fashion och Romero.
Romero:
Humör: Lite loj i början, vaknade till när vi höjde hinderna
Outfit - Marinblått schabrak med vit kant och logga (Be somebody)
Ridpasset: Som sagt var han lite loj men vaknade sen när vi höjde hinderna. Vi hade en serie som vi hoppade: två studs, ett språng, räcke, två språng, räcke. Och det första räcket låg väl på typ 90cm kanske. 
Vi kraschade. Kan visa på film sen :/ Så jobbigt att förklara :P
Han blev lite osäker efter det men det gick bra med båda iaf!

Fashion:
Humör: RIKTIG markatta. Så jävla sur så det finns inte, men samtidigt pigg som fan :S 
Outfit: Grått schabrak med blålila passpoal, catago pro skydd fram, eskadron bak
Ridpasset: Ja, hon var riktigt pigg idag, taktade/travade hela tiden i skritten och skulle bara fatta galopp i traven -.-' Hon fick utbrott på mig ett antal ggr, fyfan. En gång stegrade hon sig lite halvt och direkt när hon kom ner på marken så sparkade hon. Inte mig emot. Hon var inte fullt så farlig faktiskt. Det var bara när hon fick för sig att ställa sig rakt upp i luften utan anledning när jag skulle trava på ett hinder. Alltså verkligen rakt upp, inte ngt sånt litet, typ 50cm från marken utan hon ställde nästan helt lodrätt och jag var inte med på det. Så jag drog i tygeln men var lutad framåt iaf. Sen jag slängde jag mig med all min kraft framåt, (shit, det kändes som om vi skulle gå över ;o ) och skrek åt henne "NER PÅ MARKEN IGEN FÖR HELVETE!!" Fan vad arg jag blev. Hon märkte nog det också för sen gick hon snällt resten av ridpasset. Blev bara lite mallig när hon hoppade de högre hinderna för hon blir så glad på sig själv som hon brallade lite men det var inte så farligt. 
Inte heller helt bra när man börjar med att man inte ens kan hämta henne i hagen, hon jagade ut både mig och mamma. Så jag fick knäcka en gren för att ha till spö -.-' Det är liksom, när hon börjar hota om att gå på en i hagen, då vänder man. Hon är verkligen hemsk där..

Jag har dessutom haft cp-mycket energi idag, kan va för att alla energikällorna var i stallet och inte en enda energitjuv har varit där :D:D Så när Danne och Krille kom tillbaka så hamnade jag i tvist med dom och det resulterade i att båda två lyfte upp mig i luften till taket och jag kom absolut ingenstans -.-' Dessutom så kittlade Danne mig så jag höll på att slå huvudet i taket för att kom ifrån det. Sen skulle jag försöka lyfta Danne (Shobanana!) och det gick inte heller så bra x) Hahah, han bara "Jag förstår att du vill kramas men det funkar liksom inte" xD Och när de sen skulle gå ut till hästarna knuffade jag till Danne och tjoff så var jag i hans famn och sen på en halv sekund var jag i Krilles famn och han bara "Men, vafan ska jag göra med henne?!" Hahah! Asså vi har bra kul där nere alltså xD
Kollade sen på Flicka med Torun och tjejerna på filmkvällen. Och Sandra såklart, Sandra började gråta x) När Flicka tas ifrån Katy :( Asbra film btw! Har sett den typ hundra ggr men den är lika bra varje gång ;)

Bilderna från idag kommer i ett annat inlägg x) Undrar om ni ens orkade läsa allt :P Släng in en kommentar isf :P





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0