Ma Cherie 22/12

Första dagen på lovet idag och jag åkte till Perstorp vid 12 tiden :) Sen hjälpte jag Torun med hennes kurs att handla och sen var med lite på första lektionen. Sen mockade jag hos Ma Cherie och tog in henne sen.
När vi fikar mockade jag hos dunder och chamaro och fixade Mache sen. Longerade henne lite i stora och gick sen upp i lilla. La ner hindrens till bommar nästan överallt och red lite linjer med små hinder och bommar. När jag sen la upp alla och hoppade dem var hon väldigt mycket mindre framtung. Då låg det på 75 cm ungefär och höjde sen tvåkombinationen och sista oxern på banan till 85. Hon blev först lite överväldigad och sprang sidan om nästa hinder. Men jag bara skrittade henne lite och klappade henne på halsen och när hon kom nästa gång så fokuserade hon bara på andra hindret så hon rev första. Men sen hoppade hon sista oxern superbra så jag är jättenöjd med henne :D efter hon hoppat lite högre så var hon mycket lättare i framdelen också och hon blir tyngre när det är små hinder :( men det var jättekul att hoppa henne och det är bara synd att jag inte gick någon att filma för det hade varit kul att se :)
Just nu sitter jag i bilen med två miffon på väg hem :p de flippar totalt och var helknäppa innan x) nu pratar de bara wow :p
Imorgon blir det stallet igen för krille ska hjälpa Torun med strö och hagarna :)
Ha det bra så länge! :)
/ Linnea


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0