Jag hatar ridhuskyla.

Det är en speciell rå kyla i ridhus alltid. Förutom i skolan så klart men hemma är det sååå kallt alltså! Fan det är till och med kallt när det är varmt ute nästan :P
Jag har varit hemma i en dryg timme nu och min högra stortå har inte tinat än alltså.
Ma Cherie var iaf skitfin idag. Lite flaxig till att börja med och lite tung men det blev bättre och bättre! Till slut bar hon sig jätta bra och var skitfin.
Vi påbörjade även träna ryggning och att flytta för ytterskänkeln på en liten yta. I början fattade hon inte alls och bara skakade på huvudet men vi upprepade sakerna ett par gånger, sen travade vi lite och gjorde annat och gick sen tillbaka till ryggningar och flyttningar. Det gick också bättre och bättre och hon fattade nästan direkt. Så skönt med en intelligent unghäst!

Skrev lite i mitt dokument idag igen. Det är som en virtuell problemdagbok :P Konstigt nog känner man sig bättre efter man skrivit lite i den. Där behöver jag inte oroa mig för att någon ska läsa eller ta illa vid sig. Och om man nu tvunget ska klicka upp den endå så får man skylla sig själv faktiskt! ^^

/Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0