Gårdagen.

Jag varken hann eller orkade skriva på bloggen igår när jag kom hem så jag får göra det nu.
Igår hade vi tömkörning i skolan så där är inget roligt att berätta. Vi, eller jag åtminstone, fick igår låta hästen gå på rakt spår lite och det gick bra. Gunvald som jag tömkörde igår var superlyhörd när det gällde allt med tömkörning att göra så det gick super med honom ;)
Slutade tolv igår också så jag åkte direkt till Perstorp. Men istället för att rida missy på lektionen red jag istället Habbe :) han var väldigt stressad i början och bara sprang. Så efter varje gång vi ridit över en eller flera bommar så gjorde jag halt så han skulle förstå att han inte skulle dra så förbannat. Och det tog ett tag för honom att förstå det för han fortsatte att springa på som en idiot. Men när vi började hoppa sen så krävde jag inte att han skulle hoppa direkt för han är fortfarande lite rädd för bommar. Andra gången skulle han över. Och det gick bra, han har fått extremt mycket bättre rygg sedan vi började träna honom lite mer, stretchade loss hans muskler och masserade nacken på honom. Han har iaf väldigt lätt för att sätta muskler för han har fått mycket mer muskler på båda sidorna av manken.
Oxern vi hoppade igår var inte speciellt hög, allra högst 70 cm tror jag och första gången blev det ett stort språng för han var lite osäker på om den skulle äta upp honom eller om den skulle låta honom va :p men andra gången hoppade han riktigt bra igenom ryggen och allt!
Sen var det också en kombination som vi skulle hoppa. Han har också blivit snäll och istället för att springa förbi så höjer han huvudet lite och backar av långsamt och stannar lugnt framför hindret. Sen nosar han lite och sen kan han hoppa :)
Personligen tycker jag riktigt mycket om ponnyn för han är så extremt speciell. Han ser alltid sur ut och så. Han är inte dum men han vet inte hur han ska uppföra sig. Han ser inte människor som sin högre man. Han tror liksom han är störst, bäst och vackrast. Men han gör som Anastasia gör på skolan, när man tar av grimman och lägger tyglarna över halsen så istället för att ta bort huvudet och försöka smita från tränset så lägger han huvudet i famnen på mig och ska mysa innan man får tränsa. Han står sen där och myser och halvsover i några minuter innan man får sätta tränset på honom och sen är det inga problem alls. Innan har han tagit upp huvudet och slått det från sida till sida och uppåt, gjort allt för att undvika det. Det gjorde han också i början av att jag började rida honom och nu gör han så :') söt ponny :)

Nu är jag påväg till skolan och en Micketräning men bussen är fett försenad så jag hoppas jag kommer i tid ;/

/Linnea


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0