Dressyr med Dustin.

I morse red jag dressyr på Dustin igen. Förra gången gick mindre bra, då han slängde av mig i galoppen. Men idag gick det bättre för jag longerade honom innan :) Han är en liten buse egentligen för han ser ut att vara seg när man bara låter honom galoppera runt, men idag schasade jag på honom lite och då bockade han ett par ggr. Sen hoppade jag upp efter att jag tagit bort longeringslinan. Idag fick vi rida lite självständigt som framridning och det var bättre faktiskt för då kunde jag fokusera mer på Dustin och mig själv. Han kan liksom hitta på bus när som helst den lilla hästen. Men idag var han riktigt fin. Han ville inte gärna ta bettet i början och letade riktigt efter saker att bli rädd för. Och sen blev han lite motsträvig och gick emot skänkeln så jag fick ett spö som jag använde en gång på bogen för att tillrättavisa honom och sen när jag kom till Ann nästa varv så slängde jag det igen. Det var allt jag behövde det :) Sen efter det tog han skänkeln bättre och även bettet. Jag red lite tempoväxlingar för att få igång ryggen och bakbensaktiviteten. Det svarade han superduper bra på! Jag växte liksom en hel decimeter där jag satt :p därefter red jag skänkelvikningar och lite volter med halter i så han skulle lyssna. Tillslut var han faktiskt riktigt fin och då galopperade vi lite och där vart han ännu finare! Jag stod lite i fältsits på långsidorna för att inbjuda honom till att sänka nacken och höja ryggen. Det svarade han också super på och sen på kortsidorna satte jag mig ner, tog en halvhalt och samlade honom och släppte ner honom igen. Efter galoppen sög han så mycket på bettet så han blev nästan lite tung. Men det är bättre det så han inte är fokuserad på allt annat. Han var skitfin och jag kunde t o m släppa tyglen och bara hålla med hand. Så som jag bra kan göra på Fashion när hon är riktigt igenom i kroppen. Efter lite serpentinbågar i trav red vi ner hästarna och då sänkte han sig sjukt mycket, nästan så att han gick med nosen i sanden x) Jag fick faktiskt bra beröm trots att jag red på Anns lilla älskling :) hon sa att det såg prydligt ut och log stort när jag red förbi henne med en hand och vinkade med den andra :) hehe. Jag är nöjd med passet faktiskt :) / Linnea

Kommentarer
Postat av: Cherie

Finns det nån möjlighet att du kan ta med kameran till skolan o låta nån fota när du rider nån häst där? :) kram

2011-12-13 @ 21:46:31
URL: http://Http://cherieannielantzz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0