Dålig uppdatering, jag vet..

Ja, jag uppdaterar inte så bra som jag gjorde innan kanske och det syns i statistiken. Jag kan inte heller lova att det ska bli bättre för jag satsar inte direkt på att tjäna pengar på bloggen eller att få många besökare, och bara skriva saker som folk vill läsa. Det är inte min stil liksom.. Jag skriver det jag vill och när jag vill och det får ni leva med. De som verkligen vill läsa bloggen gör det också och jag behöver egentligen inga fler. Så är det :)

Jag kanske skulle ha en frågestund eller något? Kom med förslag, jag är lite idélös denna perioden av året. Vädret är tråkigt, människor är tråkiga, inget liv och rörelse. Det är mörkt fram till 8 på morgonen, nästan halv nio och blir mörk redan vid halv fyra. Riktigt tråkig period, och vad ska den egentligen va bra för? Många älskar vintern pga julen, men eftersom det ändå aldrig blir något av julen i min familj så ser jag INGA som helst fördelar med att det är vinter. Ingen julmat, ingen julgran, inga klappar att slå in den 23:e. Så varför tycka om julen? Finns inga fördelar. Jävla tur iaf att vi har sluppit snön, det ska vi va tacksamma över. Jag hatar snö, det är kallt och halt och slaskigt och eländigt. Ännu värre är det att ha hästar, man ska pulsa ut i snön på morgonen, det tar tre hundra år för man halkar åt alla håll och kanter. Hästarna har ingen mat i hagen på dagen förutom ensilaget de får, det blir lerigt och tråkigt i hagarna. Och sen när de ska in får man knacka styltor på alla som har skor för de får världens fetaste platådojjor på fötterna. Sen är det också kallt i stallen och ännu värre är det i ridhusen. Vattnet fryser och ensilaget fryser. Fingrarna känns som marschmallows när man rider, så man knappt kan hålla i tyglarna. Det gör ASont att sitta av när man inte har något känsel i fötterna. Och som om det inte vore nog med dålig blodcirkulation i händerna så de alltid är kalla. Nej på vintern förlorar de nästan allt blod, jag får sk vita fingrar. Det gör skitont, det tar en evighet att bli av med och det gör till och med ont när de börjar bli varma igen. Pga värmen.

Oj, vad långt det blev, det var faktiskt inte meningen. Men ni kanske förstår att jag väldigt starkt ogillar vintern. Inte bara vintern utan alla dess tillkomster som jul och nyår. Nyår är också ett jävla påhitt, smälla upp sådär 1000 spänn rakt upp i luften baraför att? Det finns ju faktiskt de som dessutom smäller flera veckor innan och flera veckor efter, vad är det då för vits med det? Personligen tycker jag inte om det heller, Smilla (min hund) blir livrädd och springer och gömmer sig under sängarna. Hästarna står med all säkerhet i sina boxar och darrar av rädsla. Jag har dessutom känsliga öron så jag måste hålla kuddar för öronen typ. Och varför? För att vi ska veta att vi ändrar år! Men vet ni en sak? Köp en almanacka, det står där. Det är dessutom betydligt mycket billigare, kostar max 100 kr.

Och så blev det ännu lite längre, sorry people, men jag är sjukt uttråkad. Klockan än 23:08 och jag sitter hemma, ensam vaken hos min far och väntar på Krille som aldrig kommer. Liksom, vid 18-tiden sa han någon timma till x)

Jag gillar inte vintern eller julen eller något som hör med det. Det blir bara en besvikelse varenda jävla år ändå. Men det är också bara vad JAG tycker. Ni andra får gärna tycka om det, struntar blanka i vilket.

Om någon stör sig, håll det för er själva eller kommentera. Jag vill inte höra det från någon annan än personen som sa det, jag vill helst kunna försvara mig.

/Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0