Dagens hästar 19/12

Ja, det har blivit lite dålig uppdatering de senaste dagarna, har helt enkelt varken haft tid eller ork till det, men det får ni leva med! :) I helgen hade vi julshow på klubben och det var faktiskt rätt många som kom. Jag red Missy i hoppgruppens uppvisning och det gick bra, hon är så jäkla go den hästen. Hon var pigg som fan och det märktes för hon skakade på huvudet och studsade lite ibland, men hon gör iaf inget överdrivet :) Söt hestapolle! Sen att Mache var fjantig och sprang över mig i hagen, det är en annan femma. Idag har jag iaf ridit Dustin i skolan, och jag kan säga att det gick inte speciellt bra. Jag kände mig inte riktigt säker för han vägrade att bocka av sig när jag longerade honom, så jag satt nog och spände mig lite. Jag var hela tiden på vakt ifall han skulle göra något och när man inte kan slappna av på hästen blir det pannkaka av allt. Han slängde sig två gånger, annars gjorde han inte så mycket och han var väl egentligen ganska fin, men jag vågade inte riktigt ge honom plats att röra sig på. Det är liksom inga små bocksprång han gör heller och jag vill helst inte bevittna det igen. Kasst som sista ridpass i skolan för detta året.. Matte prov sista lektionen = slutade så jag hann med tåget 47! Hemma 14:32 och gick ner till stallet. Fixade Ma Cherie ordentligt idag för jag hade gott om tid på mig. Tvättade hovarna också för de var ordentligt leriga. Senare när hon var klar helt tog jag upp henne till lilla ridhuset och släppte henne. Körde join up, där jag fick henne att springa runt mig på en volt utan att stanna och så fort hon ville sakta av smackade jag och så, sen slutade jag och vände mig ifrån henne. När hon sen gick upp bakom mig och ställde sig bredvid mig blev jag helt varm i kroppen för att det fungerade! :') I början av hennes utbildning hade det aldrig funkat. Sen kom jag på att det var länge sen hon löshoppades, så jag satte upp ett litet hinder på ena långsidan, det var kanske 60 cm (?). Det roliga var att där är inga linor eller snören eller infångare och ingenting, och när jag gick ifrån det och smackade på Mache lite så började hon trava och sen när hon säg hindret så fattade hon galopp och hoppade elegant och enkelt över hindret :o De flesta hästarna hade sprungit runt om istället för att hoppa för varken jag eller mamma ringade heller in det x) Sen vände hon när hon kom till kortsidan och hoppade det från andra hållet med :P Hon var superfin, och om bara min iTunes kan funka så kan jag lägga upp en lite film på henne :) Harboe var skit idag. Han var lat och stel och gick lite som en körhäst i vänster varv från början och vägrade ta vänster skänkel. Han vägrade ta någon skänkel förresten för så fort jag skulle gå fram i trav och gav honom skänkelhjälper så saktade han ner istället till seg skritt :S Helt knasig. Det var inte ett roligt ridpass alls idag, Skit jobbig var han. Imorgon måste jag till Perstorp och hämta lite glitter till julavslutningen på onsdag. Och imorgon har jag 3 lektioner och börjar halv tio, trots det måste jag lik förbannat åka med bussen 07.05 x) Kul! /Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0