We just wanna make the world dance, forget about the price tag.

Hopplektion idag! Skulle haft Missy men hon var oren i höger fram så det fick bli Tuna istället. Inte mig emot för hon var superduktig! All dressyrträning har gjort stora förändringar på den hästen så nu kan hon faktiskt gå i lugn galopp mot ett hinder :) Efter lektionen red vi lite i backen innan vi tog in hästarna igen.

Sen vilade vi lite och jag åt lite för jag började känna mig lite låg och då kan jag inte hantera Mie för då blir jag sur för minsta lilla, funkar inte med en unghäst. Så mamma handlade ett par piroger när hon var nere för att handla dricka till Torun :)

Mie blev sen longerad hela passet idag, la på gjorden i stallgången och tog ut henne så. Hon var väldigt pigg, men det är hon alltid. I början longerade jag i båda varven utan inspänningar och då stannade hon ett par ggr. Sen så fort jag satte fast inspänningarna var det precis som om hon fattade att det var allvar så då sprang hon runt mig hela tiden utan att stoppa och sänkte till och med huvudet som man ska göra i inspänningar :')
Efter hela longeringen tog vi av gjorden och jag skrittade av henne ett varv runt paddocken :)

Stack hem sen, men när jag kom till dörren visade det sig att jag glömt mina nycklar. Så jag ringde Simon, han var på torgkrogen med en väääldigt flummig kompis. Ringde mamma sen och hon svarade inte. Fan. Smsade Simon och sa att jag glömt nycklarna, sen satt jag och smsade med Krille i säkert en halvtimme och hoppades på att det inte skulle komma några våldtäktsmän :P Jag bor inte i världens bästa område om man säger så :P

Nu är jag iaf klar för sängen, så nu ska jag sova! Vi ses och hörs :)
Hade hade





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0