There's just to much that time cannot erase.

Första dan på lovet nu ja! Så himla underbart. Dock ska jag inte lata mig för det, jag ska ta vara på tiden och göra så mycket som möjligt om dagarna och kanske börjar vi hänga på Mie i slutet av veckan :D

Idag följde jag med mamma ner och morgonfodrade så vi var där redan kvart i nio. Jag bytade bara skor och gick sen ut. Fodrade alla och släppte ut nästan alla, bara Chamme, Mie, Loppan, Harboe, Pia och Nike är inne nu. De två sistnämnda pga rymlingar :p Chamaro och Harboe är inne för att det inte är någon ström mellan deras och Tunas hage och de går igenom staketet då. Så de skiftas om att vara ute, Chamaro och Harboe ena dan och Tuna andra. Blir enklast så :)

Longerade Chamaro innan också. Gjorde en lite annorlunda longeringsanordning för han vill inte sänka huvudet om man har inspänningar på båda sidorna och ingen longeringslina att samla ihop honom med. Så jag tog longeringslinan igenom bettet, lät den löpa över nackstycket och fäste den på andra sidan i bettet. Så som de har på Strömsholm :)

Han jobbade iaf på superduperbra med det och jag behövde nästan inte ta något alls i honom för att han skulle samla ihop sig och jobba. Vissa gånger samlade han sig igenom att jag bara tog tag som typ ett tygeltag och släppte sen så linan var slapp, så han arbetade med slak lina :) Jätteduktig var han, men trött därefter blev han med x)

Spände sen bort inspänningarna och lät honom hoppa banken på linan. Kul var det, tyckte han! Det syntes.
Jag gick ett varv runt anläggningen sen för att skritta av honom. När vi kom upp till Tunas hage orkade han inte ens svara henne när hon gnäggade på honom :P Han bara Iiöh, och typ dog ut. så söt är han :P

Nu ska jag äta och därefter ner igen, för idag är det så underbart fint väder så jag och mamma ska tvätta Mie utomhus :D Och även tvätta och balsamera svansen för den är så skitig :P
Hade hade!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0