Rock to the beat all day.

Idag var det påskhoppning! Jag hoppade LD/LC med Fashion. Gick superbra. Tänkte slänga upp filmerna så ni kan se :D

Första rundan var hon jättefin och gick felfritt fram till 11:e hindret som hon kom lite nära och rev. Men annars var hon jättefin hela rundan :) Hoppar så elastiskt och fint nu. :)

Mellan klasserna släppte jag in henne och gav henne lite betforvatten så hon skulle få i sig lite vätska. Sen gick jag upp och drack lite jag med och gick banan när det var klar sen tog jag ut när de var på c-ponnyerna för hon behövde inte längre framridning. Så jag skrittade till framhoppningen och skrittade ett par varv där inne innan jag travade lite och sen galopperade. Jag hoppade bara fram en gång på varje hinder för att spara hennes energi till banan. Det var mer att jag ville att hon skulle se att det var höjt :)

Andra runda gick också skitbra för det var en riktigt svår bana. Hon hoppade i alla lägen och gjorde det bra! Sen fick jag inte riktigt upp henne i svängen till sista hindret så vi rev där med frambenen. Annars hoppade hon super, och det var ändå hennes andra LCbana och första gången rev hon tre hinder tror jag så detta var definitvt en förbättring! :) Vi vann iaf den klassen på storhäst :D

Efter fixade jag mina rosetter och sen var jag i stallet lite innan jag gick in och la mig i klubbis och sov lite. En halvtimme kanske. Sen ringde mamma och undrade var jag var x) Då hade de varit inne och vänt i klubbis flera ggr utan att se mig xD haha!

Sen när Danne kom tillbaka från uteritten fixade jag Ma Cherie och tog ut henne. Gick upp i lilla, där var bäst eftersom lektionen var inomhus i stora. Longerade henne ett bra tag först. När Danne kom sen så gick han lite med henne, körde lite horsemanship medans jag sprang ner och hämtade min säkerhetsväst. När jag kom upp igen hängde vi på henne igen och idag var hon jätteduktig! Hon gjorde inte nånting och idag travade hon till och med! :D Hon är så lättlärd och litar så mycket på sina förare så det var inga problem idag :D Mamma fotade lite, ni får leva med att det ser lite roligt ut :P Jag hänger över Mie och Danne håller mig i benet x)
Jag har en sjukt duktig pålle!

Imorgon är det skola... Så jag ska bara käka lite nu sen ska jag duscha och sova :) Direkt efter skolan kommer Krille och hämtar mig så ska vi till hbg en runda, hööks och köpa mitt efterlängtade schabrak! Sen ska jag kolla också om jag kan hitta ett träns som jag kan ha det pannbandet jag vill till :P Svårt med brunt läder, att hitta rätt nyans :/

Hade hade Iaf!





Rock to the beat - Darius & Finlay

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0