Oh, na na, what's my name?

Mie blev tvättad som planerat. Tyvärr blev mamma biten i armen tre ggr, jag höll på att bli sparkad i huvudet ett par ggr och jag blev nog mer blöt än hästen. Men ren blev hon iaf! :D Det var så bra väder så hon torkade direkt efter jag tvättade henne så jag behövde inte gå med henne :)

Tvättade också svansen, den var RÄTTSÅ skitig. Jag bara doppade den i en spann vatten och sen var det vattnet obrukbart -.- Den blev också ren, fick också ta balsam i den för att den skulle bli enkel att borsta igenom sen. Det gjordes också så nu kan jag borsta den regelbundet. Tänkte försöka fixa hem pälsglans så jag kan ha det i den annars kommer den nog vara rättså omöjlig att hålla iordning. Den är lockig liksom. Svårare att hålla den bra då :P Friserade också hennes man, den var nog 2 dm lång, så nu är den bara typ 7 cm :D Schnygging! ♥ Foto imorgon! :)

Ja, sen slappade vi lite, sen tvättade jag Mies fönster, för det var för jävla skitigt x) Ska ta en bild på det imorgon och en bild på ett otvättat så ni kan se skillnaden :P Men nu kan hon se ut iaf utan att man öppnar det :D Hon brukar vara duktig på att försöka klättra ur boxen annars x)

Därefter bad Josse mig hjälpa henne med Loppan för hon tänkte longera henne över ett kryss utomhus och ville inte va själv. Helst ville hon ha någon på ryggen också, och jag erbjöd mig och det blev så. Så vi tog ut henne och longerade henne klart. Fick byta paddock en gång för det kom lite folk och vi ville helst va ensamma, med tanke på att det var första gången hon hade ryttare på sig utomhus.

Allt gick jättebra, för longerade vi bara över lite bommar i båda trav och galopp. Hon försökte också att bocka i galoppen men det blev mer som ett större galoppsprång x) Haha, hon suger verkligen på det :P När sen Torun gått ut med sina elever i skogen igen så la vi upp det till ett kryss som vi hoppade ett par gånger i båda varven. En gång i galopp bockade hon också över hindret men det gjorde inget, det var ungefär som att hoppa Fashion :P Efter ett tag la vi också upp det till en hel sockerbit, alltså 60 cm och det gick superbra. Sen la vi ner det till bara travbommar igen och travade över dem ett par ggr. Sen skrittade Josse av henne medans jag gick upp till mamma.

Vi fick ett jobb till idag. Plocka godis till påskhoppningen, wiihoo!! -.-' Haha. Det gick rätt fort, sen stack vi hem :)

Nu ska vi baka sockerkaka, sen ska vi försöka massera bort en knuta i min rygg som uppkommit på Idol. Aj, säger jag bara :P

Imorgon ska Mie få arbeta igen, sen lär nog Chamme bli longerad igen, för fy satan vad bra han samlade sig i dagens pass! :)

Hade hade!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0