Man måste juh bara älska vårmånaderna.

Ja, idag har det blåst, varit strålande sol, regnat, blåst lite till och sen har det varit kallt också. De första vårmånaderna är juh bara för underbara! Men, jag ska inte klaga. Jag kan vara glad för att det börjar bli lite sommar, för jag får så fruktansvärt ont i händerna på vintern pga kylan. Jag har extremt dålig blodcirkulation, och då menar jag EXTREMT dålig, i händerna. Jag brukar ligga på omkring 20-25 grader i händerna (om inte mindre) och är 36,5 i resten av kroppen. Det finns dessutom inget jag kan göra åt det, jag har försökt massera in liniment i händerna, mamma har masserat dem för att få igång blodcirkulationen, jag har försökt ha vantar på mig 24/7 (en gång även när jag sov. Jag blev inte varm förrän jag sovit i nio timmar, då tog jag av dem och så var vi tillbaka på ruta ett). Finns alltså inte mycket mer än att stå ut under vintrarna. Flera gånger i vintras har jag fått "vita fingrar" även om jag rört på dem, då fick Danne ställa upp som element för att få tillbaka värmen i fingrarna. Inte ens det hjälpte speciellt mycket :( Jag tror inte riktigt att ni förstår hur extremt mycket jag fryser om mina händer, det är nästan kriminellt.
Men tillbaka till april. Idag har jag ridit två pållar. Della var så sjukt jävla fin idag så jag trodde inte det var samma häst som jag började rida 2008. Helt sjukt som hon byggt om sina muskler och idag var hon superduper fin! Hon trampade igång superbra med bakbenen och var superelastisk i ryggen. Så det blir definitivt tävling imorgon! Jag är juh bra förberedd x) Började träna idag. Tur att vi kan våra uppgifter :)
Tuna var mindre duktig, hon behövde väääldigt mycket igenomböjning och ställning idag. Jag får dessutom ändra om min sits helt och hållet på söndag, jag måste sitta som man gör på unghästar, där man står i stigbyglarna fastän man sitter ner :P Hon är inte riktigt kapabel att bära mig helt än och det kan bli jobbigt för henne att gå så i hela fem minuter. Men vi tog bara skritt och trav idag och ska fortsätta imorgon.
Efter träningen hjälpte jag mamma i kafeterian lite. Sen la jag mig på rygg på ett bord där. Jag var så trött så jag höll på att somna. Sen kom Daniel. Och självklart kunde han inte låta bli mig :P Så han kittlade mig på magen, och när Danne sätter igång då sätter Krille också igång. :P Lite fail blev det ändå när jag skulle komma upp därifrån igen, Danne skulle dra upp mig, men bordet var lite istadigt så det följde med mig och kastade iväg min läskflaska som stod på det xD
Egentligen var det inte meningen att vi skulle åka bil hem sen, jag skulle bara hem om pappa och hämtade min kavaj och ridbyxor. Men Danne ville köra oss så det blev en VÄLDIGT rolig bilresa hem sen. Danne hade något överskottsenergi eller nått x) Haha, dialog:
Danne - Du kan köra ut på öresundbron så blåser du iväg och drunknar!
Krille - Ja, men jag blir iaf en finare fisk på botten än du.
Danne - Oooooh, Du är en jävla bläckfisk, ingen vill ha dig.
Krille - Du är en jävla blåsfisk, helt blåst!
Danne - Åhå, du är en plattfisk, helt platt!
Krille - Fan va gott, det va juh det jag strävade efter :D
Danne - O.o

Haha, och så pågick det sen ett tag :P

Idag blev det ett långt blogginlägg, men jag har inte skrivit sedan i onsdags och kände att jag behövde skriva av mig. :P Hoppas ni har orkat läsa allt :)
Tog en porträttbild på Tuna idag också:

Jag gillar den iaf :)


TILLÄGG: Idag är det Toruns födelsedag! Alla säger grattis :D
Torun är alltså min tränare och ridlärare och vän och terapeut, typ :P Hon är en av de viktigaste personerna i mitt liv och har varit den som trott på mig från att jag började rida hos henne. Hon har hjälpt mig att börja tävla och har tränat upp mig så att jag idag är kapabel att rida nästan vilken häst som helst, genom att låta mig rida många och svåra hästar. Torun är den person som gjort att jag fortsatt och numera tror på mig själv, istället för att tvivla och tveka. När hon tror på mig, tror jag på mig själv också. När hon tror på mig, så tror jag på mitt mål.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0