Keep on dancing till the world ends

Förlåt för fördröjde blogginlägg, men jag hann inte skriva igår. Var tvungen att sova, så fredagens blogginlägg kommer här :)
Först efter skolan gick jag hem till Emma, min syster, och var där tills mamma och hon ätit klart och vi varit ute med Enzo så åkte vi hem till oss, hämtade en påse (eller vad man ska säga) till tävlingen på lördagen. Sen körde vi ner och handlade och sedan vidare ner till ridskolan.

Väl där väntade jag tills mamma gjort zonterapin klart på Torun innan jag tog ut Mie (bildbomb kommer sen) Och hon var jätteduktig. Hon har verkligen förstått det här med inspänningstyglar, hon sänker verkligen huvudet och sätter bakbenen under sig. Sen brukar hon kröka på nacken utan hjälp av tyglarna, de ligger liksom slappt längs sidorna :D

Hon galopperade också ordentligt för första gången. I båda varven dessutom! :) Jätteduktig var hon :) Konstigt nog har hon lättare för högergaloppen, och longeras lättare i det varvet. Stannar liksom aldrig och ska vända utan går där hon ska hela tiden :) Även om det inte är det varvet hon leds i. Sprang sen ner för banken och hon fick lite ryck när hon kom ner för hon blev så glad, så för att jag inte skulle bli sparkad i huvudet fick jag kasta mig åt sidan och slänga ut linan lite sen be för att hon inte skulle fastna i den. Men allt gick bra!

Sen skrittade jag av henne och gjorde i ordninge Fashion för lektionen. Red fram henne lite ute, hoppade banken en gång och så. Sen skulle jag skritta runt anläggningen och frågade Busig om hon ville följa med runt. Så vi skrittade vid backen och helt plötsligt började Fashion emot Patricia och då tryckte jag henne med vänsterskänkeln men då gick hon bara närmare, fast bara med bakdelen. Så jag bara "Fashion vad GÖR du?!" Och sen flyttade Busig på sig och då sparkade Fashion mot Patricia, träffade inte. "VAD håller du på MED?!?!?" Röt jag då och drämde skänklarna i henne. Hon svarade med att små stegra, jag kickade en gång till och då stegrade hon högre. Jag bara "NER MED DIG!" och svängde runt henne på en minivolt precis i kanten av backen. När jag hon släppte gick jag ut igen och sen lyssnade hon perfekt hela lektionen! Gick exemplariskt och åttamässigt :D Torun sa att hon var superduperfin och att jag red henne skitsnyggt. Skönt att höra när det känns skit x)

Efter lektionen gjorde jag snabbt iordning henne och satte henne i boxen innan jag tog ut Chamaro. Tänkte inte på att han inte gått på ett par dagar, så jag gick ut som vanligt och satt upp fast väntade tills Danne och mamma kommit tillbaka för de skulle kolla oss så länge. När de äntligen kom gick jag ner i stora paddocken. Kände att Chamaro var skitspänd för han ville inte sträcka ut benen typ och sån är han bara när han är riiiiiiktigt pigg. Eller riktigt slö, men efter att ha stått i två dagar så tror jag mer på det första alternativet. Och mycket riktigt. När jag travat ett varv fick han ett frispel och rent instinktivt drog jag upp huvudet på honom så jag hann stoppa honom innan han bockat x) Jag hämtade longeringssaker, det kanske ni förstår x) haha!

Resten av ridpasset, alltså efter longeringen gick han jättebra. Gjorde strykande tygel i både galopp och trav och han samlade jättebra i högergaloppen även när jag släppte fram händerna, red ihop honom med säte och vikten (den lilla vikt jag har att jobba med) och sen gick han nästan i westerngalopp, jag skojar inte. Jätteduktig var han som samlade sig så bra även när han hade lång tygel.

Kvällsfodrade sen innan jag stack hem, och gjorde allt i ordning för Lundsresan. :)
Kan nog ladda upp en lite filmsnutt på Chamaro sen också där han longeras. Men jag kan säga att det är inte lätt att hålla i pisk, longerlina och mobil samtidigt, när man bara har två händer, så det är lite skakigt xd
Hade sålänge!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0