I don't hate you, but I just wanna save you, while there still something left to save.

Dagen har fösvunnit i ett nafs och klockan är två minuter i tolv nu.

Var med Sandra och Christel i morse på inseminering och nästan direkt efter åkte vi på tävling. Det gick bra, ett nedslag i första klassen i omhoppningen men blev 6a! Tre nedslag i andra klassen, ingen placering :/ Knasig tävling dock, framridning och framhoppning utomhus men själv tävlingen inne? hmm.. man kan juh undra.

När vi kom hem därifrån stack jag nästan direkt till ridskolan och duschade mitt hår samt bytade om till svalare kläder, för det var så underbart varmt väder! Jag älskar verkligen varma dagar, det finns inget bättre, ärligt talat!

Senare på kvällen red vi ut en runda i skogen, den skulle inte bli lång men den blev 1,5 h lång istället. Oops! Fashion var iaf superpigg hela tiden, jag kände att hon skulle behöva komma ut och galoppera en helg, så långt det bara går egentligen. Hon behöver springa av sig lite och dessutom konditionsträna på hårt underlag. Det behöver Chamme med förresten, kanske ska fjäska lite för Danne? hm..

Mie fick komma ut i hagen idag igen så hon behövde inte komma ut och tränas. Istället fick hon sig en igenomborstning så hon blev ren och fin i pälsen igen :) Svansen är så himla mycket lättare att sköta nu, så skönt!!! Så nu kan jag borsta den ordentligt :)

Nu på kvällen har jag sett Saving Private Ryan. Så underbart bra film. Det är mycket blod och köttigt men det handlar ju om andra världskriget så kanske inte så konstigt. Jag vill se "Pojken i randig pyjamas" också, men jag vet inte vad den heter på engelska. Den handlar om koncentrationslägren, och livet där. Jag har sett den för en herrans massa år sen men det kan va bra att se den i utbildningssyfte nu, med tanke på att vi precis läst om andra världskriget. Vi får se.

Imorgon SKA iaf Mie ut. Jag ska träna lite dressyr också med Fashion, inför tävlingen ville Torun att hon skulle tränas. Sen får vi se vad som händer och fötter :)
Och juste ja, jag ser ut som rudolf med röda mulen just nu. Jag har bränt mig på näsan i solen :( Får sköta om det ordentligt så det faktiskt håller sig brunt och inte fjällar av ;)

Nu ska jag iaf sova, hade hade!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0