Get ready to make some noise

Idag var det måndag. Vilket betyder en lång och tråkig dag i skolan, dock gjordes den lite halvrolig. :)
Hem till Mius direkt efter, åt och Mia bytade om, sen stack vi till stallet. Mötte mamma och Danne som var på väg ner till byn när vi var nästan vid stallet, sa att de skulle "bara" ner och äta.
Väl i klubbis drog jag på mig mina joggingbyxor ovanpå jeansen för jag skulle på möte sen. Sen väntade jag lite innan jag gick ut och började borsta Ma Cherie. Borstade sedan i säkert 45 min och de kom fortfarande inte tillbaka. Tillslut provade jag att sätta på ett par benskydd och det gick alldeles galant! Så hon har haft benskydd på sig för första gången idag :D Hon ska juh lära sin nån gång :P
Tränsade sen efter ett tag och var klar i tio minuter innan Krille kom. Frågade honom var mamma va, han bara "i klubbis" O.o Jag tror jag såg mörkt då. Jag bara "GÅ IN, SÄG TILL HENNE ATT KOMMA HIT, OCH DET NU!!" Han bara flinade och gick in och sa till henne. Klockan var då 20 i 6 och mötet började 6 (!)
Ut i ridhuset iaf, skitpigg var hon för hon studsade bredvid hela vägen in x) Släppte henne först, så hon fick springa lite löst. Sen när hon kände sig klar så stannade hon, så frågade jag "Är du klar nu eller vill du springa mer?" Då gick hon raka vägen fram till mig och la mulen i bröstet på mig, precis som "Nej, nu är jag klar!" :') ♥
Så provade jag även att gå på "fel" sida och det gick helt okej, hon tyckte inte om det men hon accepterade det mycket bättre än Loppan :) Sen longerade jag några varv där och det gick förvånansvärt bra! Bytte sen varv och då ville hon inte springa där istället xd Fast det gick efter lite tålamod och lugna ord :)
Fick en söt bild där ute sen. Hon ser brun ut, men det var lite hög ISO :P Hon är helsvart annars :)

Sötnosen :*

Senare skulle jag ridit Tuna men hon skulle gå lektion, så det får vänta tills imorgon :( Ska kolla om vi ska träna också imorgon då :)
Så istället fick jag lite tid över, så jag tog Ma Cheries grimma och träns och putsade dem så de blev helt rena :) Grimman var bra skitig! fick ingen före-och-efter-bild för jag kom på det för sent, men nästa gång ska ni får se hur hon är grisig av sig :P Tränset var inte så farligt, men det var lite torrt och stelt så jag smorde det bara med fett :)
Imorgon är det tisdag! Och jag har två prov :( Svenska och Historia. Mycket prov denna veckan. Två imorgon, kanske matte på onsdag, fysik (tror jag) på torsdag och nationella i engelska på fredag :/ Hoppas jag överlever!
Hade hade!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0