Don't talk about moonshine.

Mie fick komma ut lite idag. Och eftersom det inte var några hästar i hagen som kunde fresta henne att hoppa så släppte jag henne lös i paddocken. Dock försökte hon klättra ändå så jag fångade henne och longerade henne lite istället i båda varven.

Hade också med en sadel så efter lite longering gick jag fram till mamma så hon kunde hålla, hämtade sadeln och visade den för henne. Hon nosade lite på den och slickade sen på den. Så jag gick runt, rörde den upp och nerför sidan på henne, hon brydde sig inte. Sen la jag på den, fixade schabraket och satte fast sadelgjorden och spände liite. Gick ett varv med den, gick jättebra. Spände ett hål till, longerade lite och spände sen igen så den var spänd fyra hål på båda sidorna.

Longerade sen i först vänstervarv, gick superduper bra. Stannade henne och drog ner stigbyglarna så de hängde lösa. Men hon är van vid att ha inspänningstyglar på sidorna så hon brydde sig inte nått nästan. Sen, när jag smackade på henne lite grann då bockade hon gång på gång ett varv på volten men sadeln rubbade sig ju inte så hon slutade sen och gick i alla gångarter i båda varven med sadeln.

Sen tog jag inte av den förrän hon stod i stallgången. Hon var superduktig, och jag glömde förresten säga att hon hade lindor på sig för första gången idag :D Det var hon också duktig med och jag blev inte sparkad :P


Visst är hon supersnygg i brunt läder? :D

Chamaro låg ner när vi kom in. Jag tog chansen och gick in till honom, han var jättesnäll. Låg mest och suckade och hade huvudet i famnen på mig :) ♥
Mamma tog en bild:

Så söt ♥

Imorgon ska jag försöka tvätta Mie igen, speciellt hennes svans för den är sjukt smutsig och tovig. Så om det blir bra väder tar jag nog ut henne i sjukhagen och ber mamma hålla henne så hon kan bli lite snygg :) Självklart också om vi får tid till det :P

Men nu tänkte jag försöka hitta något att äta, lite sent på det men vafan, jag har lov! :D Sen tänkte jag också fixa en varm oboy med grädde i :)
Hade hade!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0