Doing things we haven't for a while.

Onsdag idag. Halva lovet har gått. Sadface :(

Morgonfodrade i morse med hjälp av Busig. Lite roligt var det dock när Busig kom: "Linnea! Dannes tårta har dött!" haha! Hon cyklade med den i cykelkorgen, är det så konstigt då? :P

Efter det iaf så tog vi ut Chamaro, jag longerade ett tag och hoppade sen upp barbacka och red lite. Superfin var han och samlade sig bra, trots att han var utan sadel :P Busig filmade så jag tänkte ladda upp lite filmer under natten på youtube och hoppas på att de funkar :) Min bror brukar vara duktig på att klaga på mig annars.

Sen cyklade vi hem ett tag, käkade och chillade. När sen mamma sa att det skulle dröja ett bra tag innan hon skulle komma så cyklade jag och Busig ner igen. Orkade inte sitta hemma när det fanns massor att göra.

Sen på eftermiddan kom Daniel, trött och sliten efter jobbet. Men efter lite vila och byte av kläder blev han plötsligt pigg igen och var lite egen, speciell typ x) Han hängde sig i alla dörröppningar, hoppade runder, försökte få mig att hoppa runder med honom men nej, där tog det stopp. Sen lugnade han sig och vi satte oss vid stugan och pratade istället. Liite trevligare ^^

När sedan mamma kom tillbaka åt vi tårta och firade Danne. Han tyckte tårtorna var supergoda, vilket är positivt, och sen var han tvungen att köra hem och "dö" alltså slänga sig framför tvn och somna. Män -.-'

Jag tog ut Mie också då. Hon var liite dum idag faktiskt, dummare än vanligt. För det första började vi longeringen med att hon bet mig i höger bicepsmuskel. Aj. Sen stannade hon hela tiden och skulle vända. Förmodligen för att Loppan kallade på henne i stallet och för att Torun hade lektion i stora paddocken. Då kunde hon juh omöjligt vara i lilla paddocken ensam. O.o

Sadeln åkte iaf på idag med. Imorgon ska jag först rasta henne lite på morgonen och sen när Danne kommer, om han orkar tänkte jag fråga honom om vi kan hjälpas åt att hänga på henne :) Tror hon är redo för det nu, med tanke på att hon inte längre reagerar på varken longeringsgjord eller sadel. Duktig liten prinsessa är hon! :')

Carro var också på anläggningen idag så hon såg Mie. Torun sa att hon tyckte hon var fin, men det är hon ju med :) En annan liten rolig sak var att en som tidigare sagt att Ma Cherie var ful. Hon sa att hon "ser ut som en liten ful mulåsna" såg henne idag. Och hon sa istället "Vem är det?" "Det är Ma Cherie" "Är det det?! Hon börjar juh definitivt bli en häst nu! :o" Typ :)

Oh, juste. Jag filmade en film på anläggningen i morse, en videoblogg typ, där jag visade hela anläggningen. Den blev tyvärr för lång, för att filmer som blir större än en viss storlek tar kameran i sönder på vägen in i datan. :( Får göra små delar istället och lägga ihop på något sätt. :)


Bus! Danne tyckte jag var galen x)

Nu ska jag äta krabbelurer och sen ska jag sova! Hade hade






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0