Rubrik..

Ja, kom inte på något vettigt att skriva som rubrik x)
Dagens ridpass blev först på Fashion och därefter Chamaro :)

Fashion var väldigt märrig i början. Men jag red henne framåt hela tiden utan att ta i henne och efter att tag kunde jag börja ta i henne. Tills övningen kom. Dagens övning bestod av tre travbommar, galoppfattning, tre studs, ett språng, två galoppbommar, avsaktning och en travbom. Det lyckades inte många gånger. Först ville hon inte fatta galopp, sen ville hon det, men ville inte sakta av igen, sen tog hon inte mina halvhalter etc etc. Psykiskt jobbigt. Sista gången jag gjorde det, så gjorde vi det utan travbommar och vände på det så jag kunde galoppera genom hela. Då lyssnade hon ÄNTLIGEN på mina halvhalter och satte sig på bakbenen så det blev rätt avstånd överallt också :) Dagens andra övning var serpentin i galopp med hinder på mitten, alltså galoppombyte över hindret. Det gick mycket bättre, hon bytade varje gång och tyckte detta var mycket roligare :) Så då blev hon positiv igen efter den jobbiga serien :)
Chamaro var faktiskt lite dum i början idag. Han gick inte fram och bara började backa, så jag satte sporrarna i han och lutade mig extremt bakåt och då sköt han framåt. Han ska lyda, lille pållen ;) Traven var han fin i, lite tung bara men med lite skänklar och tygeltag så lyfte jag upp han så han gick och bar sig själv :) Galoppen var samma, men samma där sen gick han fint. Fattade ofta och galopperade bara en liten sträcka för att han skulle orka bära sig. Tillslut gjorde han galoppfattningarna felfritt och bar sig jättefint i galoppen. Nån gång i vänstergaloppen låg han som fan på bettet så jag satte mig ner, tog en halvhalt och sköt honom framför mig och fyfan vad bra han bar sig där. Jag hade lösa tyglar och ändå gick han i lugn harmonisk galopp med välvd nacke. Det varade inte speciellt länge men vilken känsla! ^^, Travade honom lite efter det och skrittade sedan av honom.
Imorgon ska jag nog inte rida alls, Daniel kommer så Chamaro ska fixas ändå, och sen kanske jag får rida fram Fashion till vuxenlektionen :) Behövs liksom x)


Kram Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0