Here we go again..

Okey, vi försöker igen. Första blogginlägget då, vet varken vad det ska handla om eller.. ja, vad det ska handla om. Funderar på om jag ska skriva om min ridning, dag för dag. Eller om jag ska skriva om något annat. Isf har ni förslag? Isf, give me a hint ;)

Vi börjar iaf. För er som inte vet det heter jag Linnea Lindquist (snart Hovander Lindquist) och är 15 år. Jag har bott på samma ställe i samma hus i hela mitt liv, nämligen i Perstorp. Jag rider dagligen, ofta flera hästar om dagen. Jag tränar två gånger i veckan, en gång hopp och en gång dressyr. Det händer att det blir mer men det är iaf standard. Jag rider nästintill alltid olika hästar och tävlar, just nu på lokal nivå. Jag tävlar både ponny och storhäst och både hoppning och dressyr. De hästar som jag oftast rider kan jag berätta lite om nu;
Chamaro. Född 2004 e: Chapman 757 - Maraton 600 - Nepal - Drabant. Chamaro är en fuxvalack som är uppfödd hos Elise Fredriksson men ägs sedan ett år tillbaka av Daniel Hallström. Han är en lugn och harmonisk häst som älskar att kela. Han tränar tillsammans med sin ägare för Torun Hallström (mamma till Daniel) och rids regelbundet 4-6 dagar i veckan. Chamaro är en häst som lätt sätter spår, inte bara för att han är stor men också för att han är mycket speciell. Han ger alltid allt och gör sitt bästa av sin förmåga när han rids. Han är aldrig sur eller arg utan alltid positiv och framåt. Med sina 175 cm i mkh är han stallets största häst men också den snällaste. Han är med andra ord helt underbar :)

New Fashion.
Född 2001 e: Chapman - Martini. New Fashion är ett sto med mycket humör, uppfödd hos ägaren Torun Hallström. Hon är mörkbrun och mycket lik sin pappa, både till sinnet och formen. Hon är stallets drottning och tillåter inte alla på ryggen. Många har åkt av för att hon inte tyckt om dem. Fashion är också en speciell häst för man måste vara halvpsykolog för att kunna sitta på henne. Man kan liksom inte bara dra henne i truten och tvinga ner huvudet på, man måste hela tiden använda huvudet och försöka få henne att fungera genom tankar. Skänklar man henne lite för hårt så sparkar hon så det sjunger i väggarna eller så går hon ännu långsammare. Då kan man inget annat än att släppa efter på tyglarna och låta henne känna friheten. Men när hon väl kommer igenom så går hon som en klocka och bättre gång får man leta länge efter.

Romero.
Född 1993 e: Lorimer. Ägs av Caroline Lundberg. Romero är en brun c-ponny valack som har sett många tävlingsbanor. Han är tävlad tidigare av ägaren och därefter Angelica Bjerle som båda har haft stora framgångar med honom. Han är tävlad upp till LA+ i sina yngre år då han inte är någon höjdhoppsponny. Han är snabb, smidig och älskar omhoppningar, det han är bäst på. Romero kan vända på en femöring om man ber honom om det och han är ganska känd bland lokal och regionalryttare i skåne, småland och halland. Han har vunnit många Lb och har placeringar i LA. Han är ganska svår att lära sig rida, men när man väl hittar knapparna så går det hur bra som helst. Han har bara startat dressyr någon gång, då han inte har några WOW gångarter. Men ist för att sälja honom skolade Caroline honom till en superponny ist och nu när han är 17, närmare 18 år så är han lika fräsch som när han var 12.

Ja, det var de hästarna som jag rider för tillfället och det är de hästar du kommer att få läsa om på min blogg, om jag nu inte hittar på något annat. :)

Kram
Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0