Förälskad.

Ja, det kan man vara på många olika sätt, i mitt fall är det många, i både människor och djur :P
Tävlingsfunktionär i domartornet idag hela dagen. Var trött i huvet redan efter en timme och jag satt där i 6 timmar ;o Satt lite i klubbis och kopplade av efter, pratade med Daniel och Cissi och lite sånt. Sen bytte jag kläder och gick ut till stallet. Satte Chamaro i gången och mockade, strödde och sopade. Borstade sedan av honom till Danne och satte han i boxen igen. Tog ut Tuna i gången och gjorde iordning henne. Jag fick ha brösta på henne idag för sadeln gled bakåt igår. Skulle hoppa idag med och då vill man helst ha den på plats :P Ut i ridhuset och red fram. Moa och Busig satte fram ett hinder under tiden, tack för det! Började hoppa ett kryss, höjde sedan till ett räcke på ca 70 cm. La sedan upp till en oxer som blev 80-85 cm. Hon hoppade jättebra hela tiden och lyssnade på mina halvhalter bra. Hon kom i samlad galopp emot och drog lite efter men en volt sen kom hon tillbaka :) Höjde sedan igen och hoppade 90 cm. Skitbra gick det och jag är om möjligt ännu mer kär i den hästen än igår. Hoppas hoppas!
Och eftersom jag nu har börjat rida henne också, så får ni lite allmän info om henne med :)
La Fortuna Fayenza, "Tuna", f 2001. Isabellfärgat sto efter Lorenzo - Nairobi. Mycket snäll att hantera och gillar att slicka på saker och ting. Väldigt smäcker i typen men betydligt mycket mer häst att rida än man tror. Dum i boxen men snäll att hantera annars. Tävlad i dressyr och hoppning av en annan ryttare. Ägare är Marika Lundh :)
Och här kommer då en bild på sötnosen :) Bilden är tagen av en film på datan så inte världens bästa, men det är när jag red henne igår. :)


Kram Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0