Brandbilen fick komma ikv!

Ja, men först var det juh tävlingar och det hade inte brandkåren något med att göra :P
Tävling idag då och det gick mycket bra faktiskt :) Jag hoppade LD/LC och jag nollade LD:n, fick fyra fel i LC:n. I LD:n var han ganska sömnig och spänd för jag var inte tillräckligt bestämd mot han, så han höll på att stanna på ättiksflaskorna. Men vi kom över och jag fick en rosett :)
I andra klassen så hade jag sporrar på mig för ovanlighetens skull. Och på framhoppningen tog jag ett språng med spöt i handen och det räckte för att han skulle vakna så jag hade inte det på banan. Väl inne gick det jättebra, jag tryckte fram honom till ättikan först och sen gick han som tåget. Sen var det en konstig linje mellan 5:an och 6:an så man var tvungen att rida långt ut till väggen och sen kom 6:an nästan direkt efter kortsidan så jag tryckte på hon för att det skulle bli rätt avstånd och för att han skulle hoppa bra, men han kom lite väl flackt då och slog i frambommen med framhovarna så det blev ingen omhoppning. Men ja, det var mitt fel så jag är jättenöjd med honom. Med tanke på att detta är vår andra tävling tsm, och den första var en LD i maj ;) Så jag är väldigt nöjd :)
Ja, tittade klart på tävlingen, hjälpte till i köket lite och väntade sen tills tävlingen var över. Pratade lite strunt med folk i cafeterian och bytade sen kläder till ridkläder. Men jag orkade inte byta ridbyxor så jag hade fortf vita ridbyxor på mig. Ut till stallet, satte Tuna i gången och borstade henne noga. Fick även borsta svansen lite för det hade hon nästan kliat isönder :( Hon brustar ;)
Efter ett tag kom Sandra inrusande i stallet och säger "Shit, va de röker om höbalarna!" Jag bara "Vadå röker, av mögel lr?" Sandra bara "Ner alltså röker som i brandrök!" WHAT?!?!?! Så de fick sätta en longerlina runt om den ena balen och dra loss den med bilen. Jag fixade färdigt Tuna och gick ut, och jävel vad det rök :o Mamma kom också ut och undrade vad som hände och när hon såg det hon bara "Åh nej!" Så jag gick upp till ridhuset, de fortsatte att fixa med det. Efter ett tag kom Sandra och Missy. Och ca 10 minuter senare kom Krille och sa att brandbilen skulle komma bara så vi var beredda. Jag och Sandra satt där på varsin häst och kollade när de kom, de hade till och med blåljusen på x) Sen ringde jag mamma och bad henne ta ett foto på dem så jag kunde lägga det på facebook. Vilket jag har gjort. Men iaf. De sa att vi skulle sprida ut höet och spruta vatten på det och sen kolla det inatt regelbundet. Det hade liksom börjat glöda och sånt i det. Snacka om änglavakt! Hade inte Sandra mockat hos Missy just då och sedan lagt in hö till henne så hade hon aldrig sett att balen stod konstigt och då hade hon aldrig frågat Krille vrf den stod så och då hade Krille inte sett att det rykte ;o Fyfan.
Jag red iaf klart Tuna och mamma kom senare och filmade. Hon var jättefin att rida och vi gjorde öppnor, slutor,  skänkelvikningar, galoppombyten(dock ofrivilligt) och längningar utan problem. Hon är jätteenkel att flytta för skänkeln och tar skänkeln lätt. Det värsta är att hon håller och sedan släpper bettet i början, tills man har fått kläm på henne och hon har börjar jobba genom ryggen, men när hon väl gör det så håller hon i bettet hela tiden :) Underbar häst :) Men hon är definitivt mer häst än man ser i stallet ;o Hon må bara vara 163 i mkh och klen i typen men hon är mer häst att rida är Chamaro ;P


Kram Linnea


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0