We are who we are.

Jag hann inte skriva igår. Somnade redan 9 -.-' Men jag skriver om gårdagen nu istället :)
Ja, Jag vaknade 10. Stack till stallet vid 11. Tog ut Chamaro i gången och borstade honom, lindade, sadlade och tränsade. Ut på stallplanen och hoppa upp. Jag hoppade upp på ett lite roligt sätt som de flesta nog inte hade klarat. Jag hoppade upp halvt, och sjönk ner igen utan att röra marken och tryckte därefter mig upp i sadeln ^^, Starka benmuskler där ja ;D
Iaf, gick ut i ridhuset och skrittade fram. Jag skrittade först ett varv runt backen innan jag gick in men ändå :) Kom fram i trav efter ett tag och red lätt. Han var väääldigt ofokuserad i början? Konstigt.. Men iaf. Han blev finare och finare. Tillslut satte jag mig ner i sadeln ist, det är lättare på honom. Han fattade galopp jättefint och galopperade lugnt och samlat. Gjorde som jag brukar galopperade korta sträckor men längre än vanligt och han orkar mer och mer nu :) Galopperade i båda varven och travade sen öppnor längs långsidan och gjorde skänkelvikningar från medellinjen och ut. Sen kom Tobbe och Sandra, Tobbe ville rida först så det fick han. Han skrittade och travade lite, det var juh faktiskt bara femte gången han rider så :) Sandra hoppade upp sen. Hon blev ganska trött om man säger så x) Hon är inte van vid att hästen fattar galopp direkt heller så när han gjorde det, hon bara Oh shit! Vilken galopp! :O Hon tyckte om honom iaf :) De skrittade av honom i skogen sen, sandra på hästen och Tobbe bredvid :) 
Ja, efter det kände jag mig inte alls bra, hade skitont i halsmandlarna, så jag hoppade träningen med Della. Så vi tittade på film istället, The Happening ;o, Jag började asgarva ist för att bli rädd när den första personen tog livet av sig x) Ja, vi hann inte se på hela för vi skulle gå ut och fixa hästarna till lektionen. Jag fick fixa Fashion i boxen, så jag band upp henne och så. Tog ut henne i ridhuset vid kvart i för att hinna rida fram lite innan lektionen. Det var juh hopplektion så när vi hade värmt upp började vi hoppa linjer. Hoppade först en ganska vanlig svängd linje och därefter en rak linje med 21 m emellan tror jag? Därefter höjde vi hinderna efter tävlingsnivå. Så jag fick vänta till nästan sist. Sen höjde de till min nivå, 90cm, och Fashion hoppade jättebra, hon slog i lite bommar i början med det var nog innan hon fattade att det var höjt. Hoppade banan två gånger och andra gånge gick det mycket bättre, hon hoppar så jävla underbart bra nu så det är helt sjukt! Och det är all teknikhoppning som har gjort det! Efter det höjde de till 1 m också, Mia och calorie skulle hoppa. Ja, de stannde på oxern nån gång så hon är inte riktigt redo för 1 m. Jag frågade dock Torun om jag kunde hoppa ett hinder på 1 m och det fick jag. Och Torun valde såklart den största och bredaste oxern. Jag la upp ett ganska bra grundtempo och red emot det. Fashion samlade sig och bara flög över det med god marginal! Helt jävla fantastiskt! Få förstår hur det är att hoppa med henne, men trots att jag ställer mig upp så mycket jag kan och lägger fram handen nästan till öronen så ligger jag slickad längs hennes överlinje, så jävla mycket hoppar hon med ryggen! ;o Helt underbart! Travade av henne lite efter och väntade tills alla var klara. 
Ja efter det så skrittade jag och Mia av runt anläggningen och sedan tog jag in Fashion i stallet igen. Fixade henne helt och hållet och gav henne sen en godisbit för hon var så duktig :) Sen hade hon öronen framåt resten av kvällen ^^,
Ja, nu var jag ännu sämre så jag gick in i klubbis igen och väntade tills klockan blev 6. Då gick jag ut i stallet och gjorde iordning Tuna inför lektionen. Hon hade varit ute och sprungit så hon var Jätteskitig under magen och hon är kittlig där samtidigt så det var lite problematiskt. Tog ut henne i ridhuset och skrittade fram. Kortade sen tyglarna och kom fram i trav lite innan lektionen. Sen kom Josse och sa att Saga skulle ha Tuna? Och sen kom andy och sa samma sak? Jag bara va? Men, ja, jag fick snällt hoppa av henne och lämna över henne. Sen stack jag hem, dels för att jag inte mådde bra, men också för en annan sak som jag inte tänker ta upp här. Hade jag vetat att hon skulle gå lektion då så hade jag kunnat sticka hem efter min lektion men jaja. That's it. 

Kram Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0