This is my life.

"Nya" Edward Maya låten. Fett jävla bra. Tyckte inte det i början, men lyssnat på den mer nu så :)
Red Chamaro idag på lektionen, gick väl sådär. Han hade inte blivit riden på två dagar så det var liksom 30 m bromssträcka, knappt nudda med skänkeln så flög han iväg, väldigt bra när det är dressyr x) Kändes inte alls bra, bara i vänster varv när han flöt på i bra trav. Men han hängde sig som fan och det är jävlar i det inte enkelt att hålla uppe 700kg häst i händerna. Så jag fick mitt styrketräningspass där x) Torun sa iaf att jag hade bra sits (y) Och en gång i traven samlade han ihop sina bakben utan att korta steget så extremt som han brukar. Han brukar få ponnysteg när man inte rider framåt, speciellt i öppna i höger varv. Galoppen gick bara bra i höger varv, vänstergaloppen bara sköt han iväg som skjuten ur en kanon och det var fan inte enkelt att hålla ihop honom nån gång. Högergaloppen däremot, han fattade jättebra, höll ihop sig bra och gjorde fina flyttningar så den är jag nöjd med. Ja, avtravning och därefter skritta. Fick ta in honom för det visade sig att han inte skulle gå förrän 7. Så han fick komma in och vila i en timme typ :) 
Efter lektionen började jag fixa Fashion. Tvättade henne och hovarna, klippte manen under grimman/nackstycket på tränset, tvättade svansen, flätade svansen( eller ja, josse gjorde det), smorde hovarna, lindade benen, bytte täcke och sen kom Torun och ryckte manen på henne så nu ser hon ordentlig ut ^^, Helt fantastiskt (y) Satte sedan in henne i boxen så hon kunde äta. Städade i stallgången efter mig, tog hennes träns och gick in i klubbis. Plockade ihop mina saker och cyklade hem. Plockade isär tränset och hängde det på elementet, lättare att putsa ett varmt träns. Hämtade sakerna och åt lite. Började sen med tränset. Tog ca timme och självklart är jag kolsvart om händerna efter x) fixade även skorna + chapsen så nu är allt fixat inför morgondagen. Nu är det bara att hoppas att inte Fashion legat i det värsta skiten i hennes box :P Börjar rida klockan halv 9 imorgon så, fashion ska fodras 6. Jag ska upp 5. Nu ska jag sova! Ha det!
Här är en av mina favoritbilden från allsvenskan, starring Frida Ahlberg och Trippan :)

Självklart är det jag som fotat ;)

Kram Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0