This afternoon.

Ja, inte bara en låt utan också det som detta inlägget kommer innehålla ;)
Vaknade vid 10 idag. Åt frukost och satt vid datan lite. Fick sedan ngt ryck och började städa rummet. Städade helt och håller och möblerade därefter om här inne också. Blev ganska bra. Har fortfarande mke grejor för detta lilla rummet. Vill helst bara ha sängen och datan och sen hyllor uppsatta på väggarna ist för alla dessa golvburna hyllor. Men nu är det rent iaf. 
Tog sedan hunden på en promenad, gick ner till stallet en runda. Smilla blev väldigt förtjust i Danne. Dels för att han inte bara stod rak lång och hälsade med handen utan han satte sig ner på huk så han kom i hennes nivå, det är väldigt omtyckt och dels för att han pratade med henne :P 
Gick därefter hem och lämnade henne bara och gick sedan ner igen och fixade iordning Della. Tog ut henne i ridhuset och skrittade fram henne. Torun skulle rida henne lite efter hon hade tränat Daniel så jag gick med henne under tiden. När Torun sen hoppade upp så var Della sååå stel i vänsterbogen så hon skrittade runt runt runt en liten pall för att få henne att släppa, det gick till sist och Torun skrittade, travade och galoppade henne lite. Hon krökte riktigt på bakbenen, har inte sett henne göra så innan. Jag vet inte om hon gör det med mig =/ Men ja, jag fick hoppa upp lite sen och känna på henne och hon var mycket bättre! (y) Travade skänkelvikningar, volter och åttor och galopperade henne på volter och åttor, sen la jag ner henne, travade och skrittade sen av. Torun sa att hon fick en jävla 90? vet ej vad det är men ändå. Hon sa dock att så fick inte hon henne så, det värmde :)
Tog in henne i stallet. Borstade av henne, la på henne ett täcke under tiden som jag borstade svansen. Delade upp manen och knoppade henne. Borstade av hovarna och bakbenen med vatten. Tvättade hennes vita bakkotor och smörjde hovarna med hovfett. Ska göra det imorgon igen när jag satt henne i gången ;) Lindade och la på ett annat täcke, tog hem och tvättade det andra, och satte henne i boxen. Kontrollerade att allt var iordning och gick in i klubbis. Ringde pappa och bad han hämta mig, vilket han gjorde (y) Åt direkt när jag kom hem, och kollade dessutom på dansbandskampen. Willez var faktiskt ganska bra, men Donnez glänste ut dem totalt! Deras "förklipp" var dock roligast. Fotbollsplanen, priceless. Jag såg ett par jag kände :P Haha!
Nu har jag skrivit en vägbeskrivning till imorgon och en checklista. Jag tror jag lyckats få med allt! Imorgon blir det tävling :D Igen ^^,
Här är en bild på mig och Della när vi hoppade 1 m förra sommaren ;)


Kram Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0