Skumboll. Igen.

Fashion är inte normal. Hon är inte alls sur längre när man rider, hon går inte emot skänkel och hon är pigg på ett positivt sätt. Vad har hänt?
Ja, det kan man ängsligen fråga sig. Men jag tror det är en så simpel orsak som regelbunden ridning. Innan hade Torun inte tid att rida henne varje dag, så hon stod 5 av 7 dagar. Nu går hon 6 av 7 dagar. Hon är fortfarande en riktig bitch i boxen men så fort man kommer upp på ryggen så är hon jättefin. Hon skrittar på bra, hon till och med TAKTAR! Det var som Torun sa: Så här pigg har hon aldrig varit, I Hela Sitt Liv! Det känns också väldigt bra, när det är jag som sitter på :)
Dagens lektion var likadan som gårdagens så jag bara finslipade henne lite. Men hon var så sjukt fin! I högervarvet trampade hon på som sören och böjde sig skitsnyggt. I vänstervarvet börjar hon till och med böja sig :o I slutet av lektionen var hon en helt annan häst än den jag började rida för några månader sen. Hon låg på som in i i bettet och var sjukt snygg att titta på. I skritten gick hon nästan i passage så pigg hon var. I traven sög hon tag i bettet och varje långsida tryckte hon på i en så snygg trav. Dessutom var hon såååå elastisk i ryggen så jag behövde bara sitta där och följa med. Det är såå synd att jag inte lyckas få det filmat nu när hon är så bra. Torun sa att man riktigt ser på henne hur pigg och glad hon är och hur mke hon ligger i. Det var så mysigt att rida henne, båda idag och igår. Man tror inte att det är samma gamla Fashion. Torun tycker jag ska starta en LB:1 i helgen. Om jag hinner hem. Jag måste juh rida fram ett tag med :P Men hon är så sjukt fin, ni ska bara veta vilken underbar känsla det är att sitta på en så bra häst när det går bra! Det är som godis för en godisberoende.
I morgon ska jag till väla direkt efter skolan, så jag vet inte om jag hinner rida. På lördag ska jag först till hbg på öppet hus, och därefter hem igen, kanske rida på programridningen, och på kvällen bär det av till hässleholm på bio! Sedan på söndag så ska jag sjunga i kyrkan klockan 11, rida romero vid halv ett - ett tiden och rida ner till byn på Fashion vid halv tre tiden. Fullt upp i helgen med andra ord! :D


Kram Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0