Skogsrunda.

Dagens ridpass blev en runda i skogen med Marika och Tuna. Det var längesen jag red ut, senast var nog uteritten till boalt ;o Dagens häst blev, självklart, Fashion :)
Vi möttes i stallet vid två och gjorde i ordning våra hästar. Vi red väl ut vid 3-halv 4 tiden , skulle jag tro. Första delen av ritten blev bara skritt för dt var så sablans halt på stigarna där alla löven låg. Det blev glasgata där nästan. Hästarna ville inte gå igenom den första bäcken så vi fick rida förbi till nästa bäck. Där travade Fashion glatt över, för hon tror inte att det finns en annan väg runt x) Kom ut på linjevägen och svängde upp mot "soptippen" Och därefter mot galoppbacken. De har sågat ner alla träden!!!! Där är inga kvar! Fashion blev helt förvirrad när hon gick där ;O Jag blev ganska sur faktiskt. 
Kom ut vid Oderljungavägen iaf och red in mot Källstorp. Och därefter svängde upp mot spjutseröd. Här travade vi och galopperade hela sträckan för här var det bra väg. 2 km lång är den vägen ca. Därefter skrittade vi en bit längs Spjutserödsvägen och sen in i uggleskogen. Här travade vi lite, höll till höger hela tiden och kom snart ut till Spjutserödsvägen igen. Här gick vi rakt över och red hemåt igen. Skrittade mesta delen, för Tuna drog som satan i båda traven och galoppen. Samma väg tillbaka och vi kom tillbaka vid ca 5. Satte Fashion i boxen lite, med dubbla täcken, hon va ganska blöt :P Gick in i klubbis ett tag, frös ganska rejält om fötter och händer x) Gick sedan ut till stallet igen och mockade hos Fashion. Tog typ halvtimme kanske. Sen kom Daniel och ville ha hjälp. Så jag hjälpte honom med Chamaro och Loppan och longerade dem. Och därefter cyklade jag hem :)
Fashion förra hösten , skulle jag tro :)


Kram Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0