Min första lektion!

Haha, det kan juh låta lite roligt eftersom jag ridit på ridskola i snart 7 år, så borde jag väl redan haft min första lektion. Men vi börjar från början.
Ja, jag rida lektion idag klockan 1 så jag tänkte, hm.. Jag kanske kan rida Della innan, ni vet inför tävlingen på söndag. Så jag gick upp 10 och käka frukost. Drog sedan ner vid halv elva och gjorde iordning henne och gick in i stora ridhuset. Det var ganska tungt att rida där idag eftersom de djupharvat igår. Men ja, det gick iaf. Della var väääldigt ofokuserad i början innan jag fick igenom henne. Men när jag fick igenom henne så gick hon ganska bra. Jag fick ta bort stigbyglarna för de var bara ivägen x) Men ja, När jag väl hade fått henne på rätt spår så gick hon faktiskt rätt okej, gjorde fina galoppfattningar och avsaktningar. Men när jag bytade varv så vände allt igen, hon gick inte fram överhuvudtaget så varje gång jag gav henne en skänkel fick jag dutta henne med spöt för hon skulle gå fram. Och sen släppte hon bettet och slog upp huvudet. Men jag försökte att inte tappa humöret, red henne för innerskänkel, ställde, böjde, allt men inget fungerade. Tillslut slutade hon lyssna överhuvudtaget tills jag hotade med att hämta en halsförlängare, då lyssnade hon igen. Så jag fattade lite galopp där också sen red jag av henne. Måste träna med henne, helst varje dag i veckan för att hon ska gå bra på söndag.
Efter det kände jag att jag inte orkade fajtas med Fashion eller hålla ihop Chamaro så jag frågade Torun om jag fick rida Missy på lektionen. Det fick jag :) Gick jättebra, hon höll uppe sig själv lätt utan att hänga sig i bettet, kändes skitbra. Men såklart var det en person som blev jättearg, och var sur mot mig hela tiden sen. Torun skickade ett långt sms till personen för att försvara mig, och fick ett långt sms tillbaka med massa skuldkänslor. Känns också bra, för att Torun tog mitt parti i det tillfället, men hon är juh faktiskt trots allt Toruns häst och hon bestämmer vem som ska rida. Så det var faktiskt ganska barnsligt.
Efter det satte jag mig i klubbis lite och tittade klart på filmen tsm med småtjejerna. Gick sedan ut och mockade, eller ja, de mockade först sen tog jag Dellas och Fashions box innan "min" elev kom :D Jag blev liksom tillfrågad om jag kunde hålla en lektion klockan tre, och som tur var ver det en tjej jag kände. Ingen mindre än Putte Schülers dotter. Men det var Adam som kom med henne. Ja hon fick rida Patricia, hon red lite bommar och tränade lite på att styra på rätt vägar. Gick jättebra tyckte jag, och som tur var tyckte hon att det var kul :D Haha, pratade med Adam sen när Ellinor borstade Patricia och sa att det var tur att hon tyckte det var kul. Jag bara det är liksom min första lektion så ;) Han bara Jaha, jasså ;o Men det var juh bra :D Sen fick hon klappa lite på Bettan innan hon åkte hem. Och jag åkte också hem typ då, var tvungen att äta. Så jag stack hem och åt innan jag gick ner igen. Orkade inte ta cykeln så jag gick. Pratade med lite allt möjligt folk när jag kom. Satt och koppade av inne hos Chamaro ett tag och han var fast besluten att han skulle äta upp mig. Men varje gång han försökte bita så knäppte jag till han på mulen så tillslut förstod han att det inte lönade sig så han stod och sov med huvudet i famnen på mig med mulen vilandes på min mage :') <3
Gick in i klubbis lite sen och pratade med Daniel, busig, Josse och mamma. Vi mobbades omkring lite, sånt allmänt som vi brukar göra där nere, vi är lite störda x) Haha, dialog:
Danne - Varför ska man använda sånt man inte använder?
Jag - .. "Varöfr ska man använda sånt man inte använder?" Fattar du hur dumt det lät? Gjorde det inte det?
Mamma - Jo, det lät skumt. Varför ska man använda sånt man inte använder.. låter konstigt.
Danne - Men det sa jag inte, jag sa varför ska man använ.. Jo vänta så blir det juh..
Alla andra - ahahhaa pwnd!!!!
Danne - Men jag menar varför ska man göra reklam för något som man inte har, det var så jag menade!

Jahhaaaa, men säg det då x)
Vi är som sagt lite störda. Ja, vi gick iaf ut och fixade Chamaro och tog ut honom i ridhuset. Eller ja, Danne hoppade upp vid stallet och red upp och jag gick in i klubbis, men där var det inte kul så jag gick också upp efter ett tag. Ja, de red, jag satt, Torun gapade och alla var allmänt glada. Fick skritta av Chamaro sen med Dannes tre nummer för stora svettiga hjälm och hans 6 hål för långa stigläder x) Är han lång eller är han?! Fick rida igenom Calorie sen också. Jag red så olagligt som bara var möjligt, med uppknäppt jacka, luva, halsduk, joggingskor utan klack. Det enda som fattades var att hjälmen skulle av, så var jag så dum som bara var möjligt. Ja, hon var ganska stel i början men jag red henne kring innerskänkeln och plockade i tygeln och tillslut gick hon i form. Skrittade och travade henne och galopperade lite, och sen gick hon skitfint :)
Tittade när Krille och Tobbe red sen. Det gick jättebra, Tobbe börjar bli riktigt duktig. Han hittar takten i traven direkt nu och rider lätt skit bra. Vi stod och pratade i mitten under tiden om allt mellan himmel och jord. Det gick ifrån Dannes hjälm som nu är signerad till folk man träffar på gatan till 400krs vanten som danne slängde bakom sargen. Hehe, jag envisades om att det var två där, så jag klättrade upp på läktaren, och ner bakom sargen. Hittade en vante, inte två =( Efter ett tag hör jag mamma: Var blev Linnea av? .. Hon har nog gett sig fan på att hitta Dannes vante! Precis då tittade jag upp och sa Här är jag! Jag hittade den! :D Sär, jag vet. Klättrade upp iaf och började slåss med den x) ehe, ja, Danne tog tag i min nacke och tryckte på den på vägen mot stallet, och förmodligen trodde han att det skulle göra ont. Jag bara "åh, det var ganska skönt!" Jag är så extremt spänd i nacken så det var faktiskt skönt, och han tryckte ganska hårt. Han bara du e fan störd! xD Ajja, nu ska vi INTE tala om Daniel då ;) :P
Iaf. Fick skjuts till NL sen av Andy, slapp gå hela vägen iaf ;)

Daniel och Chamaro på bild :)

Kram Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0