La Fortuna Fayenza.

Är namnet på hästen jag red idag. Tuna kallas hon :) Isabellstoet jag har pratat om ni vet ^^, Ja, det blir iaf inte någon lugn stund någon gång på den hästen :o :P
Först var det inte alls meningen att jag skulle till stallet. Jag hade planerat att se Inception som jag så länge velat se. Men så ringer mamma och frågar om jag inte kan rida Tuna på vuxenlektionen för Marika kunde inte komma och Sandra skulle rida Missy samtidigt. Så jag fick offra min film och cykla ner till stallet. Bytte om och gick ut i stallet, gjorde iordning henne, satte på benskydd, boots, sadel, brösta och träns. Jag har sett det att sadeln glider bak om jag inte har bröstan så jag får ha den nu. ^^, Iaf, Hon lyssnade inte mycket i början så jag gjorde halvhalt på halvhalt på halvhalt och sen lyssnade hon liite bättre. Sen bad jag om att få galoppera ensam, vlket jag fick. Ibörjan bara rusade hon, jag fick verkligen ingen kontakt. Sen satte jag mig ner djupare och sa Prrto! Och då lyssnade hon, gick ner i form igen och galopperade lugnt och sansat och det var allmänt bra. Galopperade ett varv så bra sen saktade jag av till trav. Lät de andra galoppera vänstervarvet sen fick jag galoppera. Detta varvet gick inte alls bra så jag fick galoppera henne på en minimal volt och böja henne som satan för att hon skulle bli lös i sidan -.-'
Iaf. Travade av henne sen och då var hon jätteavslappnad och rund sen skrittade vi av och tog in dem i stallet. Av med alla grejorna, på med täcket och sen in med henne i boxen :) In i klubbis igen och byta om igen, sen cyklade jag hem :) Och slut på den historien ^^, Det var som jag sa igår, Torun sa att hon hoppade jättefint och bra, Jag bara: Ja, men sen att få stopp på henne är en annan historia! x)
Här är en bild på lillepållen :)

Hela filmen finns att se på mina facebook. Sök på Linnea Hovander Lindquist :)

Kram Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0