Hemmatävling.

Ja, Fashion startade juh, för första gången idag. Det gick väldigt bra, för att vara första gången :D Men vi börjar om från början :)
Klockan ringde 5 imorse. Jag låg faktiskt och latade mig till kvart över innan jag gick upp och åt frukost. Packade sen ner alla sakerna i en kasse och cyklade ner till stallet. Låste upp i klubbis, öppnar dörren *PIPIPIPIPIPIPIP* Oh, no! Inte larmet ;o Sprang till larmdosan och knappade in koden. Tystnad. Underbart ! (y'
Ut i stallet sen och började ge foder. Fashion fick först. Gick ut igen till höbalen, konstaterade att jag inte kunde ta mer utan att välta den, och den vägde säkert typ 100 kg kanske? Jag bara, shit, hur fan ska det gå? Så jag började trycka på den, det rubbade sig inte. Sen fick jag göra som jag får göra när jag rider Chamaro. Jag får göra mig tyngre än vad jag är. Så jag gjorde det och den välte fanimej! Jag bara Yeah! Jag är skillad! :D
Fodrade klart och så, fixade lite med Fashions sadel, putsade av det sista och så. Cyklade hem och hämtade mina pepsi. Ner igen och bytade om. Tog god tid på mig. Orkade inte stressa x) Ut i stallet, tog med alla sakerna ut. Tog ut Fashion i gången, av med täcket, borstade henne noga. Flätade ut svansen och borstade den och manen också. På med benskydden, schabrak, sadel, ländtäcke och sedan bytade jag om själv. Träns på och gick ut. Spände ett par hål på sadelgjorden och skrittade två varv runt anläggningen innan jag gick in på framridningen. Travade fram lite, hon kändes väldigt fin, men var också väldigt spänd pga all uppståndelse. Så galopperade henne också, gjorde byten och så, för att få igenom henne i sidorna. Böjde och ställde och när jag sen bröt av till trav igen så var hon skitfin! Verkligen jättefin! Hoppade sen krysset ett par ggr i båda varven och hon var jättefin även här. Hoppade mycket genom ryggen och landade i rätt galopp och liknande. Blev sen inkallad till framhoppningen så jacka och ländtäcke = av! Travade henne lite där inne, väntade tills någon sänkte räcket och började hoppa fram, hon kändes jättefin. Hoppade räcket tre ggr, 70/80/90 och Oxern 2 ggr 70/90 :) Sen var det min tur. Gick in på banan och skrittade runder. Fashion var helt paralyserad. "Vafan, detta är mitt ridhus! Det ska inte se ut så!" Hon blev helförvirrad. Travade runder lite innan min start, fattade galopp och red mot starten. Hoppade fint på 1:an men var lite loj kände jag. Jag tryckte dock inte, till min förfäran att hon skulle stanna. Hon gör det ibland x) Kom lite nära på 2:an, nedslag. Kom i korsgalopp mot 3:an och rev den också. Vafan, lyft nu, tänkte jag. Men icke, hon rev fyran med. Då, mellan fyran och femman tryckte jag till henne, hon försökte även slingra sig från femman, men nej! Red fram henne med sätet och tjoff så var vi över, felfritt. Red mot sexan, det hoppade hon också felfritt. Runt halva ridhuset och på 7:an. Hon hoppade ungefär 30cm över högsta bommen x) Kan den hästen hoppa eller kan hon?! Så jag var mycket nöjd med henne, det var juh trots allt hennes första start, första gången hon ens var inne på en riktig tävlingsbana på en riktig tävling. 
Men då när hon rev första gången, kände jag att hon blev väldigt besviken på sig själv för hon tappade lite energi. Hon kände nog så "Nej jag klarar inte det, det går inte" och så rev hon mer. När jag då kickade till henne lite som sa "du klarar det hur bra som helst" , fick hon tillbaks sitt självförtroende och hoppade tusen gånger bättre. Så jag tror hon behöver mycket stöd från ryttaren när man ska hoppa för att stärka hennes självförtroende. 
Efter ritten skrittade jag av henne runt anläggningen och tog in henne i stallet så hon fick äta lite mer. Gick sedan och bytte om, och satte mig i cafeterian i fem minuter, lite paus. Pratade med Torun om ritten och så, sen gick jag ner på banan. Sen stod jag där hela resten av dagen. Typ från halv 10-10 ngt till typ halv 6 -.-' Flyttade hinderstöd. La upp nedslagna bommar. Hämtade bommar från vagnarna. Flyttade på hinkar fyllda med cement. Nu har jag ganska ont i min rygg, kan jag säga. Och efter allt var klart på banan, hade jag BARA 6 boxar att mocka i stallet. Så jag satte igång. När jag var klar, ringde jag pappa, och plockade sen ihop alla sakerna. Gick ut till mamma och tillsammans gick vi upp och hämtade VÅR skottkärra som de hade snott till tävlingen O.o Sen kom pappa och hämtade mig, och jag kom hem och lade alla bilderna på datan. Nu är nästan alla redigerade, gjorde bara föreningsryttares bilder klara idag och ska ladda upp dem på facebook imorgon :) Nu försöker jag få Emil att säga en bra film, annars ska jag snart sova ^^, Imorgon har jag sovmorgon ! (y) For once.. x)
Bild på Fashion, tagen från filmen x)

Hon hoppar faktiskt riktigt bra :)

Kram Linnea

Kommentarer
Postat av: matilda

Hej :)

Lite kul att mitt huvud kom me på denna bilden ><

//matilda Lovén :D

2010-11-25 @ 21:29:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0