Fantastiska Fashion.

Dagens ritt var så bra! Fashion lyssnade på minska vink och det var så underbart!
Redan från början var hon bra. Hon var pigg och framåt på lösa tyglar, hon hade trots allt inte gått på tre dagar :P Och när jag kortade tyglarna så var hon inte alls tjurig och gick emot. I början av traven var hon lite tjurig men det släppte efter bara några varv. Vi kunde byta varv och så utan att hon tjurade. Helt underbart!
Hon är fortfarande lite stel och emot i vänsterbogen, hon vill gärna gå på en tre meters volt ist för en 10 meter i vänster varv x) Och i höger vill hon helst gå på 20 m volt och inte på 10 xd Men hon är mycket bättre efter alla lösgörande övningar vi har gjort med Torun och jag har lärt mig att hålla igen på vänstertygeln, jag är rätt kass på det x) I dagens galopp var hon så mjuk och fin. Visst, hon var pigg men det var på ett positivt sätt. Jag kunde släppa tygeln och bara hålla med ena handen och hon gick ändå i form och så. Hon var så mysig idag! 
När vi sedan la ner hästarna i lägre form så gick hon med nosen nästan i marken, så elastisk var hon i ryggen. Hon var verkligen en underbaring idag och det fick hon verkligen veta sen :D Så på lördag blir det KANSKE tävling, beror på om jag hinner till hbg också, för sen ska jag på bio i hlm på kvällen :D 
Efter att jag satt Fashion i boxen och bytat skor i klubbis så var Danne schysst och skjusade mig hem :) Så nu har jag duschat, jag ska bara käka och sedan blir det lite facebook och därefter sova!

Kram Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0