Fantastiska Fashion är inte alltid så fantastisk. Typ.

Idag var det egentligen inte meningen att jag skulle rida men det blev så ändå. Jag red Fashion och hon var inte fullt så fantastisk idag som i förra veckan, hon blev inte ordentligt igenom riden igår liksom :/
I början var hon ganska fin, iaf i skritten. Men så fort jag började trava så gick hon emot skänkeln och vad riktigt sur och vrång. Så när jag gav henne en för kraftig skänkel så sparkade hon. När hon hade skjutit mig ur sadeln och gjort så att jag tappat stigbyglarna 4 ggr så blev jag arg och sa till henne på skarpen. Sen när jag red så varje gång jag petade henne med spöt så sparkade hon, och när hon sparkade så petade jag henne med spöt. När hon sedan hållt på och sparka och så ett par ggr så slutade hon för hon fattade att det inte var lönt. Fattade galopp och red ganska länge så, här bar hon sig själv jättefint och sedan vände jag igenom volten och gjorde ett byte på mitten. Hon är fortfarande lite stel i vänsterbogen men är mycket finare än för några veckor sen när hon inte reds så mke. N'är jag ridit igenom i galoppen så travade jag igen och gjorde lite skänkelvikningar och öppnor. Nu bar hon sig själv helt, jag höll knappt i tyglarna och ändå så gick hon rätt. Men innan hon släppte, fyfan vilket helvete jag hade. 8 av 10 sparkar höll jag på att flyga i backen! Vissa gånger sparkade hon dessutom rättså högt så jag blev ganska sur på henne. Så hon har verkligen dåliga dagar hon med, men hon blir bättre juh mer man rider henne. Hon är lite konstig på det sättet ^^,
Här är en bild på Perstorp, eller utanför, där jag bor. Den är tagen bara en vecka sen ;)


Kram Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0