Dressyrallsvenskan div. 2 omg. 2 2010!

Resultatet av dagens tävling blev följande:
LB:1 Della kändes fin på framridningen, slog sig fri en gång i en avsaktning från galopp, inget mer. Kändes sjukt fin även när vi kom in på banan. Fick fin kritik. Det blev en miss i ökade skritten, hon tog ett par travsteg där för jag gick på henne lite väl mke. Sen blev det en miss i galoppfattningen i vänstervarv, hon slog sig fri och fattade inte. Men jag hörde Toruns röst i huvudet "Is i magen, Is i magen!" Så jag tog det lugnt, plockade i tyglarna och fick ner henne igen och fattade en bra galopp ur det. Det var det enda, trots de två missarna fick jag 64.41%! Helnöjd faktiskt.
LC:2 Tog ut lite grann för tidigt så hon hann tröttna innan vi kom in på banan. Men jag lyckades väcka henne precis innan så hon var pigg och framåt när vi väl red upp. Kändes inte som det blev några större missar, ojämn uppställning i halten annars kändes hon fin. Tappade energin ngt i slutet av ökade traven kände jag men domaren såg inget. Hon sa "Bra Steglängd" :o Första gången vi fått det ! Annars brukar vi få "För lite längning" x) Sen kände jag att sista halten också blev lite sne annars var det bra. Fick 64.64% i den klassen!
När jag kom ut ifrån banan dock så märkte jag varför hon hade gått och tryckt emot skänkel. Hon sökte sig in i hörnet till det djupaste spånet och kissade :) Söta ponnyn var kissnödig under hela ritten, stackarn, inte konstigt att hon gick och tryckte emot skänkeln :) Jag är iaf jäätte nöjd!
Laget blev tvåa! Kommer nog tyvärr inte vidare till final ändå, vi fick samma placeringspoäng som Båstads ridklubb men vi tror att de fick mer på "Visa häst vid hand" Förra gången och det kan vara det som avgör vem det blir :( Iaf. Perstorps Dressyrlag Div 2 2010 har presterat det bästa de har kunnat, med tre orutinerade hästar i dressyr och ett par ryttare som bara startat typ tre gånger i Dressyr (i mitt fall två). Så jag tycker faktiskt att vi har varit riktigt duktiga dessa två tävlingar att kunna komma trea första omgången och tvåa andra omgången, det är jävligt bra!
Baraför att Perstorps dressyrtjejer äger ut alla med marginal ;D Super bra kämpat tjejer! Nästa år kommer vi igen :D
Denna bilden lägger jag bara in för att jag gillar den skarpt ;)


Kram Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0