Dressyr - Gymkana - Hoppning

Dressyrträning med Della, Gymkana på Goldie och därefter hoppning på Fashion. Hetsig dag? Ja, det vill säga nej :P
Jag tränade dressyr med Della halv 12 typ. Gick ganska bra, hon tog inte vänsterskänkel i början för hon är såååå spänd i vänsterbogen. Men jga lyckades få ut den tillslut. Gjorde jättefina galoppfattningar och avsaktningar och när passet nästan var över började det faktiskt svikta i henne.
Efter det tittade vi på Wrong Turn 3. Fett jävla äckliga är de filmerna ;o Alltid. Jaja, Sen skulle de andra rida gymkana, jag orkade först inte men när jag kom upp till ridhuset senare så var det två personer som bara klagade så jag och Anette Lantz fick hoppa in i det ena laget. Vi kämpade på bra, men vi vann inte x)
Ja, sen satt vi i klubbis lite till och tittade på Alvin och gänget. Sen gick jag hem ett tag och duschade håret, samt åt lite grann och sen gick jag ner igen. In i klubbis och hämta lite saker och sen ut till Fashion. Borstade henne och så och sadlade och tränsade. Gick ut och skrittade runt anläggningen. Gick sedan in i stora och red fram lite, sen gick jag upp i lilla. Ja, vi red fram och så sen började vi hoppa. Hoppade först linjer som igår och sen bana. Började med banan på 60 cm och höjde därefter till 70 och sen 80-90 till mig. Första gången jag hoppade den på den höjde så rev Fashion tre av fyra bommar. Hon var inte med på att det var höjt, men andra gången gick det mycket bar, hon hoppade felfritt och snyggt överallt. Helt underbart! Känns bra inför tävlingen :)
Tog in henne efter för hennes ryttare kom aldrig. Så jag tog in henne och fixade henne efter. Tog sedan hennes träns och gick in i klubbis. Delade det och började putsa det. Det behövdes! Jag blev helsvart om min ena hand så det tog nästan en timme att rengöra det ;o men det blev bra ;) Sen bad jag Cornelia byta träns och det gjorde hon så hon kom glatt tillbaks med Chamaros träns. Fixade hans också, åt Danne. Danne behöver inte göra ngt sånt längre men han är iaf tacksam till det :) Awesome ;D
Ja, efter ett tag kom Mamma, Danne, Josse och Michelle. Hehe, vi är lite störda x) Det bara är så! ;D Vi mobbades runder och som vanligt var det jag som var det värsta mobboffret, jävla Danne :( xD Nej men det är faktiskt riktigt roligt ;D Thihi ^^,
Ja, putsade klart hans träns och gick ut med det, släckte, stängde och larmade och sen körde vi därifrån :)

Kram Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0