Bra dag!

Ja, Dagen har varit nästintill perfekt, ingen dag kan väl egentligen va det. Men ändå ;)
Jag vaknade kvart i 12 men gick inte upp förrän vid halv 1 tiden. Åt frukost och bytade om sedan för att sticka till stallet. Kom till stallet och det första jag gör är att hamna i en fajt med Krille x) Eller ja "fajt" han knuffade runder mig som han gör med Daniel men den enda skillnaden är att Daniel väger 97 kg, jag väger 52 så jag flög liiiite lättare x) Tobbe räddade mig dock, genom att säga " Ta det lugnt med henne, hon är bara en tandpetare så hon går sönder rätt lätt" Schysst!! xD
Satt där ett tag och pratade strunt, Torun hade en elev med sig och skulle ha det hela dagen så hon var också där. Louise Cato om någon undrar. Sen väntade jag medans Cornelia åt och gick sedan ut i stallet. Fixade Fashion helt och hållet. Borstade igenom man och svans också och hela hon glänste. Lindade henne med vita lindor och satte hennes bruna schabrak på henne. Hon blev jättefin ;) Och sen nyputsat träns ovanpå det :D Helt perfekt. Red fram henne lite innan lektionen så hon iaf skulle släppa lite och det gjorde hon, men hon gick bättre sen när vi hade ridit öppnor, skänkelvikningar, serpentinbågar och ökningar så gick hon jättebra. I galoppen gick hon också jättebra. Bättre än väntat så att säga. Kändes jättebra och var reglerbar, mjuk och lite som den gummiboll hon blir efter ett tag. I början känns det som om man sitter på en vandrande sten som sen blir ett studsande gummiboll. Men hon var jättefin iaf.
Hoppade till nästa häst. Michelle "Jerry" var snäll nog att ta in Fashion åt mig, tack för det! Della var redan iordning så Det var bara att hoppa upp. Hon var inte så bra idag. I början var hon fin och så men hon trycker sig fortfarande emot vänsterskänkeln något så extremt så man får kramp i benet för att kunna hålla ut henne =/ Känns inte så positivt till tävlingen på söndag. Torun får hoppa upp imorgon och se om vi kan göra något åt henne. Men hon känns verkligen hemsk att sitta på när det är så och även om det ser bra ut, för det gjorde det tydligen enligt Torun, så känns det inte bra och det är huvudsaken egentligen, för då kan jag inte se mallig och så ut på tävlingen. =/ 
Ja, var på släktträff direkt efter. Fick duscha och göra vid mig i stallet och sen åkte vi till Lj-hed. Stoffe körde ^^, 
En bit in på kvällen kom Heléne. Dialog:
H - Var är Simon?
Vi - Hemma. Han sitter och nördar vid datorn -.-'
H - Jaha.. Ska vi slå ner han?!
Vi - Hahahah, ja typ x)
H - Hälsa han sen att om han inte kommer nästa gång så slår jag ner han ;)
När vi sen kom hem till Perstorp igen så la bilen av precis på uppfarten? Ja, halvvägs upp dessutom -.-' Ja, Jag och Stoffe gick in sålänge. Mamma kom sen och sa att om det var generatorn som pajjat så har vi ingen bil till på söndag. Och vad tror ni pajjade? Jo, generatorn! Så vi måste få tag i en bil ganska så kvickt till på söndag! ;o Men jag och mamma ska försöka 'fria' till Danne och Krille och kanske få någon av dem att låna ut sin bil eller att köra :) 

Kram Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0