Bling-bling.

Köpte nytt bling igår juh. Idag blev de satta på sina ställen :)
Efter skolan idag gick jag hem till mamma och hämtade mitt schabrak. När klockan närmade sig tre gick jag hem till pappa och kom dit typ 10 över 3. Bytte kläder, glömde faktiskt att äta men gick ner till stallet. Fick många bra bilder på hösten idag, många droppar ^^, En speciellt bra bild var på ett spindelnät som var fullt av vattendroppar, så vackert :'o
Kom till stallet ca 20 i 4. Mamma hade borstat klart Fashion så jag satte på benskydden, sadel + träns och tog ut henne på stallbacken. Spände sadelgjorden ett par hår och satt upp. red in i ridhuset och skrittade fram. Travade henne sen ett tag, men fick galoppera nästan direkt. Hon släpper helt enkelt inte i någon annan gångart än galopp :/ Så galopperade henne först längs långsidan och ökade henne, plockade sen ihop henne och red på volt osv. Sen var hon jättemjuk och fin. Jag fick börja med hoppövningen såklart! Skulle rida en ganska snäv sväng in på ett kryss, därefter höger runt krysset och på ett räcke, därefter vänster och på krysset igen. Fashion fattade INTE att vi skulle svänga snävt och för ytterskänkeln så hon bara svepte med svansen tills vi hade hoppat räcket och svängde mot krysset igen, då jävlaride sparkade hon högre än hon gjort någon gång med mig. Så jag stannade henne dirr och parerade henne. Sen sparkade hon inte på hela lektionen :D Fick brottas med henne dock en gång när vi hade ridit linjer ett tag och sen skulle svänga snävt igen, då blev hon lite arg så hon höll på att springa in i väggen -.-' Haha x)
Efter lektionen åkte jag hem. När jag kom in så hämtade jag grejorna och började blinga :) Blingade hela schabraket på kanten, bild härunder. Och sen frågade Emma om jag kunde gå med henne till Ica för hon ville ha godis :P Och det gjorde jag. Jag gick med Enzo så jag satt utanför och väntade på Emma. Haha, när jag satte mig ner så hoppade Enzo upp bredvid mig och gick sen och satte sig i knät :') Han är för söt. Sen satt han där tills Emma och Axel kom igen ^^, 
Hem igen till Emma, lämna Enzo och sedan gå hem till pappa. Blingade kavajen när jag kom hem, så nu är det klart :D Vet inte mer jag kan blinga.. ^^,
Nu har jag duschat och ätit och håller på att ladda upp filmer på Facebook på hoppträningen :) dessa är officiella och kan ses av alla, sök på Linnea Hovander Lindquist och bli gärna vän :D
Blingat schabrak:

Blev det bra?

Kram Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0